Pintér Bence véleménye szerint a győri vasútállomás ügyében úgy tűnik, mintha senki sem hallgatná meg a véleményüket, mintha csak a falnak beszélnének.

Október 19-én újabb komoly problémák léptek fel Magyarország egyik legforgalmasabb vasútvonalán, amely jelentősen megbénította a közlekedést. A győri vasútállomáson egy elektromos tűz ütött ki, amely során körülbelül 30 méteres területen 36 biztosítóberendezési és 6 optikai kábel pusztult el. Ennek következtében a vasúti forgalom teljesen leállt, sem személyszállító, sem tehervonatok nem közlekedtek. Az utasok hosszú órákon át várták a fejleményeket, de érdemi tájékoztatás hiányában sokan tehetetlenül álltak. Végül néhány pótlóbusz érkezett, amelyek Győrszentivánra és Nagyszentjánosra szállították az utasokat, ahol a késlekedő vonatok fogadták őket.
Pintér Bence, Győr polgármestere, aki a TSZV, LMP és Momentum politikai platformjain áll, hangsúlyozta, hogy a jelenlegi helyzet elkerülhető lett volna, ha az állam betartotta volna korábbi ígéreteit. "Hol van az adófizetők pénze, amit a magyar kormány a közszolgáltatások biztosítására és fejlesztésére ígért? Miért nem érkeztek meg a győri vasútállomás felújítására szánt források?" - kérdezte. A polgármester azóta is folyamatosan követeli a vasútállomás állapotának javítását, de mint megjegyezte, eddig a kiragadott ígéretekből semmi sem valósult meg.
A polgármester hangsúlyozta, hogy Győr számára a kormány Fekete Dávid (Fidesz-KDNP) személyében "élhetőségi és fejlesztési miniszteri biztost" nevezett ki, ám eddig ennek a lépésnek kézzelfogható eredményei nem voltak. "Nem véletlenül szorgalmazom a felújítást már régóta, hiába állami feladat, nem önkormányzati, hiszen csak idő kérdése volt, hogy újra komoly problémák merüljenek fel" - tette hozzá. Pintér szerint a jelenlegi helyzet pontosan annak a következménye, hogy az állomás felújítása évek óta folyamatosan elhúzódik.
Fekete Dávid, valamint a győri Fidesz frakciójának többi tagja közösségi médiás tevékenységét figyelve az emberben joggal merülhet fel a kérdés: vajon valóban megtörtént-e a súlyos vasúti zűrzavar Győrben? Az elmúlt 48 órában a frakcióvezető posztolt egy szüretről Veszprémvarsányban, egyetemi egyeztetésekről számolt be, kritizálta a Tisza Pártot, kiállt a háború ellen, védelmébe vette a nyugdíjasokat, és barátságosan meghívta a Békemenetre - amiért az október 23-i megemlékezést ismét egy nappal korábban tartja a győri Fidesz. Egy dolog azonban teljesen kimaradt a kommunikációjából: a győri vasútállomáson történt válsághelyzet. Pedig a választópolgár joggal gondolhatná, hogy 2025-ben egy országos vasúti fővonal zökkenőmentes működése elengedhetetlen része az "élhetőség" fogalmának.
Pintér Bence hangsúlyozta, hogy a város készen áll a MÁV-val való együttműködésre a helyzet megoldása érdekében. "Mindig nyitva áll az ajtóm a MÁV illetékesei előtt. Ha szeretnék, hogy részt vegyünk a megoldási folyamatban, mi szívesen segítünk, és nem vonakodunk a közreműködéstől" - mondta. A győri vasútállomás állapota már hosszú ideje aggasztó, és a legutóbbi tűzeset ismét felhívta a figyelmet arra, hogy a helyzet halogatása végül a mindennapi közlekedés összeomlásához vezethet.