Egy utas számára sokkoló élmény volt, amikor azt hitte, hogy az útitársa életét veszítette a repülőgépen. A helyzetet azonban gyorsan tisztázta a légiutas-kísérő, aki megosztotta a valóságot a stewardessek mindennapjaival kapcsolatban. Az utazás során sok


A repülés világa mindig is mágikus vonzerőt gyakorolt az utazás szerelmeseire. Most Majoros Mirtill, a Fly Dubai légitársaság légiutas-kísérője, osztja meg velünk érdekes történeteit, a mindennapi kihívásait és felejthetetlen élményeit, amelyek a felhők fölött várják.

Azt hiszem, nincs olyan ember, akinek ne jutott volna eszébe minden egyes alkalommal, amikor repülőre ült, és elnézte a csinos, kedvesen mosolygó, magabiztos légiutas-kísérőket, hogy milyen lehet az életük, miután folyton a felhők között repkednek, miből állhat a munkájuk, amikor éppen nem kávét, vagy teát kínálnak kedvesen, és hogyan lesz valakiből stewardess?

Egy izgalmas beszélgetés keretében Majoros Mirtillel a légiutas-kísérők varázslatos, ámde kihívásokkal teli világába nyertünk betekintést. Mirti élményei és történetei rávilágítanak arra, milyen csodás pillanatok és nehézségek várnak a levegőben dolgozó szakemberekre.

Mirtill betekintést nyújt a repülés világába, felfedve a fedélzeten rejlő kihívásokat és azokat a titkokat, amelyek a háttérben zajlanak. Elmeséli, miért olyan különleges ez a hivatás, és hogyan zajlanak a layoverek, amikor a levegőben eltöltött órák után végre kiszabadulhatnak. A beszélgetés során szóba kerülnek a váratlan helyzetek is, amelyek a repülés közben adódhatnak, és amelyekkel a légiutas-kísérők nap mint nap szembesülnek. Mirtill tapasztalataiból kiderül, hogy a munka az arab világban számos előnnyel és kihívással jár. Megosztja, miért elengedhetetlen a türelem és a felkészültség a szakmába való belépéshez, miközben felfedi a repülés varázsát és az ezzel járó felelősséget.

Mi inspirált arra, hogy légiutas-kísérővé váljak? Voltak-e olyan különleges pillanatok az életemben, amelyek irányt mutattak nekem ezen a pályán? E kérdések mélyen megérintenek, hiszen a döntésem mögött sokáig tartó vágy és élmények húzódnak meg. Gyerekkoromban sokat utaztam a családommal, és mindig lenyűgözött a repülés varázsa. Az ablakból nézve a felhőket, úgy éreztem, hogy a világ hatalmas és tele van felfedezni való csodákkal. Egy különösen emlékezetes utazás során, amikor egy hosszú repülőúton a légiutas-kísérők kedvessége és segítőkészsége megfogott, elhatároztam, hogy egyszer én is szeretném ezt a varázslatot átadni másoknak. Ez a meghatározó élmény szült bennem egy vágyat, hogy ne csak utazó legyek, hanem egy olyan személy is, aki hozzájárul az emberek kényelméhez és biztonságához az égbolton. Azóta ez a szenvedély vezérel, és minden egyes nap újabb lehetőséget ad arra, hogy valósággá váltsam az álmomat.

Nem voltam mindig repülőgépek szerelmese, de a sors fintora, hogy egyetemi nyári munkaként a Wizz Air call centerében kezdtem el dolgozni. Ezt követően a légitársaság személyzeti beosztásával foglalkoztam, ami lehetőséget biztosított arra, hogy végre a fedélzeten lehetek, mint "observer", azaz megfigyelő. Az első Budapest-Bologna-Budapest-Nizza-Budapest út számomra felejthetetlen élményt nyújtott, és attól a pillanattól kezdve igazi utazásmániássá váltam. Európán belül azonban a juttatások korlátozottak voltak, így végül az Egyesült Arab Emírségekbe költözve teljesedett ki a repülési karrierem.

Hogy kerültél az arab világba, arab légitársaságokhoz? Mennyiben más egy arab légitársaságnál dolgozni, mint egy európainál?

Az Egyesült Arab Emírségekbe a párom karrierje miatt költöztünk, és mivel itt négy jelentős légitársaság üzemel, nyilvánvalóvá vált, hogy megpróbálok elhelyezkedni a légiközlekedési szektorban. Bár a bekerülési esélyek nem voltak túl kedvezőek, a szerencse mellém állt: a gyorsított felvételi folyamatnak köszönhetően mindössze három nap alatt munkát kaptam. Néhány hónap elteltével egy kecsegtetőbb ajánlat miatt váltottam egy másik cégnél. A biztonsági előírások mindenütt egységesek, de az arab légitársaságoknál a megjelenés és a szolgáltatási standardok jóval szigorúbbak. Itt a külső megjelenés, a körmök, a hajviselet és hajszín, sőt sokszor még a testsúly is szigorú ellenőrzés alatt áll. Ez teljesen eltér a szabadabb amerikai cégek kultúrájától. Ugyanakkor ez a munka lehetőséget biztosít arra, hogy világszínvonalú szolgáltatást nyújtsak: a turistaosztályon is meleg ételeket kínálunk, míg az üzleti osztály révén mélyebb ismereteket szereztem a borokról és az etikett világáról.

Egy átlagos munkanap a fedélzeten izgalmas és pörgős, tele rejtett részletekkel, amelyeket az utasok gyakran észre sem vesznek. Reggel a személyzet korán ébred, hogy felkészüljön a napra, és az első feladat mindig az, hogy ellenőrizzék a repülőgép állapotát. A pilóták és a fedélzeti személyzet együttesen végzik el a szükséges ellenőrzéseket, hogy biztosítsák a biztonságos utazást. Aztán jönnek az utasok: a beszállás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a személyzet ügyel arra, hogy mindenki helyet találjon, és mindenki kényelmesen elhelyezkedjen. Miközben az utasok az élményt élvezik, a személyzet a háttérben folyamatosan figyel, hogy a szolgáltatás zökkenőmentes legyen. Az italok és ételek felszolgálása, az utasok kéréseinek teljesítése mindennapos feladatok, de emellett sok olyan dolog is zajlik, amit az utasok nem látnak. Például a kabin személyzete gyakran foglalkozik a fedélzeti készletek ellenőrzésével és feltöltésével, valamint a kabin tisztán tartásával. Az utasok nyugalmát szolgáló vészhelyzeti eljárások és a biztonsági ellenőrzések is folyamatosan a háttérben zajlanak, hiszen a repülés során a biztonság a legfontosabb. Az utolsó simítások befejezése után, amikor a gép leszállt, a személyzet számára még nincs vége a napnak. A repülőgép kiürítése, a leltározás és a következő járatra való felkészülés mind része a munkájuknak. Így a repülés élménye, amely az utasok számára csodás kaland, a személyzet számára kemény munkával és elkötelezettséggel teli napot jelent.

Related posts