Természetesen! Íme egy egyedi változat a "Techuniverzum" szóról: **Technológiai Univerzium**: A digitális világ határtalanságának felfedezése, ahol az innovációk és a kreativitás határvonalai folyamatosan tágulnak. Itt találkozik a mesterséges intelligen


Változik a Google, pontosabban a hirdetések

Ha az interneten görgetünk, legyen szó akár egy egyszerű weboldalról, akár a közösségi médiáról, az egyik legzavaróbb, amivel találkozunk, azok a hirdetések. Ezek ugyanis nem egy esetben megszakítják az eredeti tevékenységünket, például rákattintunk egy cikkre, de mielőtt elolvashatnánk, felugrik egy reklám, vagy egy YouTube-videót csak két reklámvideó megtekintése után kezdhetünk el nézni, de akár az általunk választott tartalom nézése közben is beékelődhetnek reklámok. Tehát igen: sok esetben idegesítő a reklám, viszont vannak olyan helyzetek is, amikor egy hirdetés tud segíteni abban, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb opciót. Most viszont a Google-nél változnak a hirdetések.

Jelenleg a Google keresőjében a hirdetések "Szponzorált találat" címkével jelennek meg, de sokszor nem elég hangsúlyosak ahhoz, hogy valódi figyelmet keltsenek az internetezők körében. A Google most új megközelítést alkalmaz: még inkább kiemeli ezeket a reklámokat. Első látásra ez a lépés talán nem nyeri el a felhasználók tetszését, hiszen a nagyobb hirdetések kevesebb helyet hagynak a valódi tartalmak számára. Érdemes azonban megemlíteni egy érdekes aspektust: a felhasználók mostantól lehetőséget kapnak arra, hogy elrejtsék a szponzorált tartalmakat, ehhez azonban először meg kell nézniük azokat, kattintaniuk viszont nem szükséges.

A fő változás, hogy a Google megszünteti az egyéni címkézést, és a hirdetéseket mostantól egy „Szponzorált találat” felirattal csoportosítja. Ezt a szekciót a felhasználók zárhatják be, ha nem akarják látni. Ez a lépés kedvező, hiszen bár a hirdetések nagyobb teret fognak igényelni, a nem kívánt reklámok elrejtésének lehetősége is adott. Amennyiben több szponzorált tartalom jelenik meg, a felhasználónak végig kell görgetnie az összes hirdetést, mielőtt elérheti az elrejtés gombot. A Google ezen újítása már minden felhasználó számára elérhetővé vált.

Rövidesen a Netflix kínálatában is feltűnnek majd játékok, így a nézők nemcsak izgalmas sorozatokban és filmekben merülhetnek el, hanem interaktív szórakozást is élvezhetnek!

Már évek óta hallani arról, hogy a Netflix nem csupán filmekkel és sorozatokkal, hanem játékokkal is bővíti kínálatát. Korábban azonban jelentős korlátokat kellett elviselnünk, hiszen a játékok csak mobiltelefonokon voltak elérhetők, míg a tévék – ahol a legtöbben élvezik a Netflix tartalmait – kimaradtak a buliból. Most viszont elérkezett a várva várt fordulat, és hamarosan új lehetőségek nyílnak meg a játékosok előtt a nagy képernyőkön is.

A TechCrunch számolt be arról, hogy a Netflix a napokban elkezdte a nagyképernyőkön is elérhetővé tenni a játékokat. A felület 2023 óta dolgozott ezen, most pedig úgy fest, hogy vége a várakozásnak. Azzal, hogy a Netflix a tévéken is elérhetővé teszi a játékokat, azt is jelenti, hogy nem áll szándékában megszüntetni ezt a részleget. Ezt azért emeljük ki, mert korábban volt arra példa, hogy jelentősen leépítették a játékrészleget. Most viszont azzal, hogy elérhetővé válik a nagyképernyőkön is, egyértelmű, hogy egyrészt nem engedik el, másrészt még jobban oda fognak figyelni a fejlesztésére, bővítésére.

Ami pedig a tévés játékokat illeti, a Netflix alkalmazás Játékok menüpontját kell keresni az elindításukhoz. Jelen állás szerint csak néhány országban érhető el a nagyképernyőkön a szolgáltatás, de a Netflix terve az, hogy fokozatosan minden régióban bevezeti a tévéken a játékokat. Természetesen szükség van előfizetésre ahhoz, hogy tudjunk a Netflix-játékokkal szórakozni, de ez így volt akkor is, amikor csak telefonra voltak elérhetőek, tehát ilyen téren nincs változás.

Jelenleg úgy tűnik, hogy a tévéken elérhető játékok köre meglehetősen korlátozott, leginkább a különféle partijátékokra szorítkozik. Valószínű, hogy ez a helyzet a közeljövőben nem fog lényegesen megváltozni. Ennek oka, hogy az okostévék hardverei nem éppen a legerősebbek, így még a régebbi GTA játékok futtatása is problémás lehet. Ugyanakkor elképzelhető, hogy a jövőben ez a trend megváltozik: ha a Netflix-játékok iránti érdeklődés nő, a tévégyártók valószínűleg olyan erősebb hardvereket fognak beépíteni, amelyek képesek lesznek a nagyobb rendszerigényű játékok kezelésére is. Addig is, a játékélmény a partijátékokra korlátozódik, és a felhasználóknak a telefonjukat kell használniuk a kontroller szerepére.

Az Apple legfrissebb reklámjában merész lépésre szánta el magát: nyíltan nekiugrott a Windowsnak. A kampányban a cég innovatív termékeit és felhasználói élményeit emeli ki, miközben szellemes és provokatív módon állítja szembe a két operációs rendszer előnyeit. Az üzenet világos: az Apple a kreativitás és a zökkenőmentes működés szimbóluma, míg a Windows a hagyományos megoldásokra épít. Ez a reklám nem csupán a technológiai versenyt tükrözi, hanem a két márka közötti folyamatos rivalizálást is.

Rég nem hallottunk arról, hogy az Apple és a Microsoft egymásnak feszült volna. Az almás vállalatba legutóbb talán a Samsung állt bele, ezelőtt 8 évvel az iPhone X bemutatása után közzétett reklámvideójában, amikor is az iPhone X notch részét parodizálta egy olyan szereplővel, akinek a homloka két végén nem volt haja, de középen igen. Ezzel akarta akkor a Samsung érzékeltetni, hogy nem néz ki jól a notch. Most viszont nem a Samsung és az Apple szólogat be egymásnak, hanem az almás vállalat ment neki a Microsoftnak.

Cupertinóban mintha megindult volna a rakéták zúgása, és teljes gőzzel indultak neki a vetélytárs asztali operációs rendszer kicsúfolásának. Annyira belemerültek a feladatba, hogy a Windows kritikáját és a macOS magasztalását megörökítő reklám bő nyolcpercesre nyújtózott. Ez a hirdetés inkább egy mini filmre emlékeztet, semmint a megszokott reklámformákra, így valószínűleg nem fogjuk megtalálni se a televízió képernyőjén, se a hagyományos online hirdetések között. Ha tehát valaki meg szeretné nézni, kénytelen lesz felkeresni valamelyik videómegosztó oldalt.

A történet két fiktív vállalatról szól, amelyek éppen egy szakkiállításra készülnek, amikor is beüt a baj: az esemény közepén kékhalálba roskad az egyik vállalat Windows operációsrendszer-futtató eszköze. Erre pedig mindenki fejvesztve elkezd menekülni, mintha eljött volna a világvége. A káosz közepette pedig van egy stand, amelyen nem windowsos, hanem Mac gépek vannak, amelyeken - láss csodát, sugallja a reklám - minden működik, sőt be is érkezik rá egy FaceTime-hívás, ez a másik vállalat standja. Mindezt úgy, hogy a másik oldalon egy IT-guru áll, és a kékhalált megoldja annyival, hogy ez egy windowsos gépekre jellemző probléma, a Macek biztonságban vannak. A végkifejlet pedig az, hogy csak az egyik cég, amely Macet használ, tudja lefolytatni a bemutatóját a kiállításon, de annyira nagylelkű, hogy a rivális céget, amelyiknek a windowsos laptopja felmondta a szolgálatot, megajándékozza egy Mac Minivel.

Összességében az egész reklám kissé elrugaszkodott a valóságtól, és túljátszott, de végső soron ez a reklámok sajátja. Fontos megjegyezni, hogy a Windows operációs rendszerrel működő gépek nem csapnak le ránk váratlanul, mint egy villámcsapás, és nem omlanak össze kékhalál formájában egyik pillanatról a másikra. Azonban sokkal valószínűbb, hogy a legrosszabb időpontban, éppen amikor szükség lenne a gépre, egy hosszadalmas frissítés fogja megakasztani a munkánkat. Ilyenkor a számítógépünk használhatatlanná válik, és ez különösen frusztráló, amikor sürgős teendőink akadnak.

Az Apple reklámjára visszatérve: ugyan nem váltja meg a világot, kicsit együgyű, mégis erről beszélt a fél techvilág, de ennek nem az az oka, hogy olyan jól sikerült, hanem az, hogy a cég beleállt a legnagyobb konkurensébe. Ugyanakkor természetesen a kis reklámfilm történetébe bele van szőve jó néhány Apple-funkció bemutatása is, mint például a korábban már említett FaceTime, és előkerül a fájlok egyszerű és kényelmes átküldését biztosító AirDrop is. Annyit pedig az Apple becsületére még el kell mondani, hogy a macOS esetében nem kell készülni sem kékhalálra, sem egy rossz pillanatban magától elinduló frissítésre.

Related posts