A Lufthansa pilótái sztrájkhoz készülnek, hogy kifejezzék elégedetlenségüket és követeléseiket.


A Lufthansa német légitársaság pilótái sztrájkra készülnek, miután a Vereinigung Cockpit (VC) szakszervezet tagjai túlnyomó többséggel megszavazták a munkabeszüntetést a tervezett nyugdíjprogram-átalakítások miatt. A szavazásra jogosultak 90%-ának részvételével a Lufthansa pilótáinak 88%-a, míg a Lufthansa Cargo pilótáinak 96%-a támogatta a sztrájkot. A közel 4 800 érintett pilóta számára a vita középpontjában a cég nyugdíjrendszerének jövője áll, mivel az eddigi tárgyalások nem hozták meg a várt eredményeket. A Lufthansa vezetősége szerint az általuk kínált nyugdíjprogram "nagyon jó", és nem terveznek további anyagi forrásokat biztosítani. Andreas Pinheiro, a VC elnöke hangsúlyozta, hogy a következő tárgyalás a tarifabizottság és a cég vezetősége közösen fogja lebonyolítani, de a sztrájk időpontja még nem ismert. Kiemelte, hogy a munkaadó hozzáállása fogja meghatározni a sztrájk mértékét. A pilóták azzal is elégedetlenek, hogy a Lufthansa rövid- és középtávú járatokat szeretne áthelyezni alacsonyabb költségű fapados leányvállalatokhoz, mint a Discover és a City Airlines, mivel ezek jelentős bércsökkentéssel járó munkahelyeket teremtenek. A Lufthansa a közelmúltban bejelentette, hogy 2030-ig világszerte körülbelül 4 ezer munkahelyet kíván megszüntetni, főként a németországi adminisztratív területeken, a digitalizáció és a folyamatok racionalizálása révén. A Ver.di szakszervezet és más érintett munkavállalói szervezetek elutasítják a tömeges elbocsátásokat, és a szövetségi kormány beavatkozását követelik az ágazat megőrzése érdekében. A Lufthansa azt ígéri, hogy a munkahelyek megszüntetése szociálisan a lehető legkíméletesebb módon fog történni, automatikus betöltés nélkül, a természetes fluktuáció kihasználásával. A cég emellett központi irányítás alá vonja különböző légitársaságait (Swiss, Austrian, Brussels Airlines), hogy így költséghatékonyabb és versenyképesebb lehessen, miközben megőrzi az egyes márkák sajátosságait. Az átstrukturálás keretében a frankfurti irányítási pozíciók egy része más nemzetközi Lufthansa-telephelyekre kerül, ami aránytalan munkahelyvesztést okozhat Frankfurtban. A cég célja az üzemi eredmény 8-10%-ra növelése az árbevétel arányában, ami jelentős javulást jelentene az elmúlt évek 4,4%-os bevételarányos jövedelmezőségéhez képest. Az intézkedéseket a vállalat hosszú távú fenntarthatóságának biztosításával és a részvényesek számára vonzó osztalékpolitika fenntartásával indokolta. A Lufthansa részvényei a sztrájkveszély és a szervezeti átalakítások bejelentése után több mint 6%-os árfolyamcsökkenést szenvedtek el az európai vezető tőzsdéken tapasztalható visszafogott kereskedés közepette.

Related posts