Szombaton a Red Bull kommunikációján ironizált, míg vasárnap a McLaren vezetője már magyarázkodásra kényszerült | M4 Sport


Szombaton még a Red Bull lenyűgöző mesélő stílusán tréfálkozott a McLaren csapatfőnöke, ám vasárnap már elismerte, hogy őt is váratlanul érte a riválisok hatalmas fölénye.

Szombaton Miamiban Max Verstappen idén harmadszor diadalmaskodott az időmérő edzésen. A győzelme némileg meglepetésként érkezett, ahogy az előző két alkalommal is, hiszen a hétvégék során a McLaren csapata általában a legnagyobb esélyesnek számít.

Miközben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, méltatta bajnokát, kiemelve, hogy a versenytéthelyzetekben mindig kiemelkedő teljesítményt nyújt, a McLaren versenyzőinek teljesítményére is utalt. Andrea Stella, a wokingi csapat vezetője, finoman odaszúrt ellenfelüknek, mondván: "A Red Bull valóban mesterien épít gyors autókat, és rendkívül ügyesek a gyors autók irányításában – de abban is verhetetlenek, hogy a számukra kedvező narratívát alakítsanak ki. Minden egyes lehetőséget kihasználnak, hogy megtartsák a versenyt, és ennek egyik formája ez a narratíva: 'Ó, itt csodát tettünk, másoknak pedig meg kellene nyerniük minden egyes szabadedzést, időmérőt és versenyt.'”

Vasárnap a McLaren úgy adott 40 másodpercet Verstappennek a versenyen, hogy a 14. körig a holland állt az élen. Stella elismerte, ez a dominancia őt is váratlanul érte a szombat után, és azt is azt is belátta, hogy a fenti szavai kicsit átértelmeződtek...

"Egy kicsit meglep, hogy ilyen nagy volt a különbség vasárnap. Azt gondoltam, hogy előnyben lehetünk a gumikezelésünk révén, de őszintén nem számítottam ekkora nagy előnyre ebből a verseny alatt. Szombaton tettünk bizonyos megjegyzéseket az ellenfelünkről - ezek főként az időmérőre vonatkoztak"

- indokolta az olasz.

Kiemelte, míg a Red Bull a jelek szerint egy körön gyorsabb, a McLarennek éppen az időmérők jelentik a gyenge pontját. "Azt én magam is mondtam már, hogy az autónk nem teljesít annyira jól az időmérőkön, mint szeretnénk. Friss gumikon, szinte üres tankkal sokkal nehezebb megtalálni az autó határait. De világos, hogy a versenyeken, amikor egymás után sok kört mész, és be kell osztanod a gumikat meleg körülmények között, az autónk nagyszerűen teljesít. Szeretném azonban hangsúlyozni, hogy ez a csapatunk nagyon speciális mérnöki munkájának eredménye" - fogalmazott.

A McLaren körüli vádak kiemelése különösen figyelemre méltó. A Red Bull véleménye szerint egyértelmű, hogy a wokingi csapat valamilyen trükköt alkalmaz a fékhűtés terén, ami hozzájárul az általuk elért kiemelkedő gumikezelési teljesítményhez. Stella már az autóbemutató során is utalt arra, hogy a téli időszakban különös figyelmet szenteltek a gumik optimális működésének. Most is ezt a témát emelte ki, hangsúlyozva a gumik szerepét a versenystratégiájukban.

"Ha a szezon előtt erről kérdeztek volna, azt mondtam volna, hogy igen, kiemelt figyelmet fordítottunk az autó és a gumik interakciójának javítására. De arra semmiképpen sem számítottam, hogy olyan hatása lesz, mint amit most ezen a versenyen láttunk."

Stella véleménye szerint a gumikezelésen túl is számos előny származik a versenyautó technikai megoldásaiból. "Ez a Forma-1 világában igazi varázslatnak számít. Forró időjárás esetén egy másik kulcsfontosságú tényező is kiemelkedően teljesít az autónkban: a hűtőrendszer. A magas hőmérsékletek miatt az autónk kialakítása rendkívül zárt, hiszen a hűtőrendszerünkre kiemelt figyelmet fordítottunk a tervezés során. Úgy vélem, hogy ilyen extrém körülmények között a McLaren mérnöki zsenialitása igazán megmutatkozik, és ez jelentős különbségeket hozhat a teljesítményben."

Related posts