A pilóta hirtelen rosszul érezte magát, és a gép magára maradt, irányítás nélkül. Aztán, ahogy a feszültség növekedett a kabinban, váratlanul bekövetkezett a fordulat.

A Lufthansa légitársaság egyik járatán, amely 2024. február 17-én Frankfurtból Sevillába tartott, különös esemény történt. A pilótafülkét egy rövid időre elhagyó kapitány, aki a mosdóba indult, váratlan helyzetbe került, amikor a másodpilóta hirtelen rosszul lett és elájult. Ezt a megdöbbentő esetet a spanyol balesetvizsgáló hatóság, a CIAIAC jelentette.
A vizsgálati dokumentum emellett azt is rögzítette, hogy a szóban forgó Airbus A321-es fedélzetén összesen 199 utas és 6 fős személyzet tartózkodott. A jelentésből az is kiderült, hogy a repülőgép robotpilóta üzemmódban stabilan folytatta az útját, ám a másodpilóta "akaratlanul" továbbra is manipulálta a vezérlőt. A gép belső hangrögzítő rendszere pedig olyan hangokat rögzített, amelyek "hirtelen és súlyos cselekvésképtelenségre" utalnak - olvasható a CNN beszámolójában.
A légiforgalmi irányítók ebben az időszakban három alkalommal is megkísérelték elérni a másodpilótát, de sajnos válaszra nem találtak. A kapitány, aki a mosdóból tért vissza, egy ideig hiába próbálta kinyitni a pilótafülke ajtaját. Miután többször is nekifutott, végül segítséget kért, és a vészkód segítségével sikerült bejutnia a vezetőfülkébe, ahol átvette a repülőgép irányítását.
A Lufthansa a dpa német hírügynökségnek adott nyilatkozatában megerősítette, hogy tisztában van a spanyol hatóságok által készített vizsgálati jelentéssel. E nyomán a légitársaság saját hatáskörben is elindított egy repülésbiztonsági vizsgálatot. Azonban a vizsgálat eredményei azóta sem kerültek napvilágra.
A másodpilótát végül elsősegélyben részesítette a járat személyzete és egy orvos, aki utasként repült a gépen. A kapitány végül körülbelül 20 perccel később a madridi Adolfo Suárez Madrid-Barajas repülőtéren tette le a gépet, ahol a másodpilótát kórházba szállították.
A kutatás eredményei alapján kiderült, hogy a másodpilóta ájulását egy korábban fennálló neurológiai rendellenesség okozta, amelyről ő maga nem volt tudomása, és a munkahelyi egészségügyi vizsgálat során sem derült fény. Az eset következtében repülési engedélyét visszavonták.