Úgy tűnik, hogy a Microsoft-nál mostanában nem minden a legnagyobb rendben, hiszen az Office webes verziója leállt.
Feszültség van a levegőben! Oláh Gergő éles kritikát fogalmazott meg az X-Faktor győztesével kapcsolatban: "Sem a kiállás, sem a mozgás, sem pedig a színpadi jelenlét nem volt meggyőző."
A Microsoft jelenleg alaposan kivizsgálja a Microsoft 365 platformján tapasztalható jelentős és tartós üzemzavarokat, amelyek az Office webes alkalmazásait és a Microsoft 365 adminisztrációs központot érintik. A Downdetector felhasználói által közzétett visszajelzések alapján sokan jelezték, hogy problémák merültek fel az Outlook, a OneDrive és más Office 365 alkalmazásokhoz való csatlakozás során.
Az érintett felhasználók a következő üzenetet fogják látni: "Jelenleg szolgáltatáskiesés van. Minden megnyitott fájlodat biztonságosan elmentettük. A hiba megoldása még egy kis időt igénybe vehet." Ez az üzenet akkor jelenik meg, amikor a felhasználók webböngészőn keresztül próbálnak hozzáférni a Microsoft 365 alkalmazásokhoz - tájékoztat a BleepingComputer.
"A vizsgálatunk a hitelesítési infrastruktúránkon belüli tokengenerálásra összpontosít. Ezzel párhuzamosan felülvizsgáljuk a közelmúltbeli változtatásokat, hogy meghatározzuk a kiváltó okot. A hatás csak egyes, az érintett infrastruktúrán keresztül kiszolgált felhasználókra jellemző, akik megpróbálnak hozzáférni a Microsoft 365 webes alkalmazásaihoz" - írta a Microsoft az admin centerben közzétett incidensriasztásban.
A Microsoft azt javasolta az érintett felhasználóknak, hogy a Microsoft 365 alkalmazásokat és dokumentumokat az asztali verziókon keresztül használják (amennyiben rendelkeznek a szükséges licencekkel), mint alternatív megoldást.
Jelenleg a Microsoft szolgáltatási állapot és a Microsoft 365 hálózati állapot oldalain már elérhető a Microsoft 365 adminisztrációs központ, ami azt jelenti, hogy a korábban felmerült problémát sikerült megoldani.
A Microsoft 365 két héttel ezelőtti világméretű kiesése több szolgáltatást és funkciót is érintett, köztük a Microsoft Teams, az Exchange Online, a SharePoint Online, a OneDrive, a Purview, a Copilot, valamint az Outlook Web és Desktop szolgáltatásait.
Az incidens több mint 24 óra elteltével megoldódott, a vállalat közölte, hogy még mindig "foglalkozik a webes Outlookkal kapcsolatos elhúzódó problémákkal", és "vizsgálja a hosszabb kézbesítési időt okozó levelezési sorbanállási késedelmeket".
Júliusban egy jelentős leállás érintette a Microsoft Azure és a Microsoft 365 számos szolgáltatását, többek között az adminisztrációs központot, az Intune-t, az Entra-t, a Power BI-t, valamint a Power Platformot, így ezek a rendszerek ideiglenesen nem voltak elérhetőek.
Egy nappal később Redmond beismerte, hogy a kilencórás leállást egy elosztott szolgáltatásmegtagadási (DDoS) támadás okozta, amelyet egy hiba még súlyosbított a DDoS-védelmi rendszereikben.
Jelenleg nincs elérhető információ arról, hogy Magyarországon érintettek lettek volna a leállások, illetve hány felhasználó nem tudott hozzáférni a webes Office alkalmazásokhoz. A Downdetector magyar platformján azonban továbbra is érkeznek hibajelentések, ami arra utal, hogy a probléma nem mindenki számára megoldódott.