A magyar vásárlók özönlötték el a Lidl áruházakat: hatalmas érdeklődés övezi ezeket a termékeket - Pénzcentrum


A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön jelentős. A Lidl Magyarország az elmúlt hat évben csak belföldön több mint 40 ezer tonna hazai gyorsfagyasztott terméket értékesített, az exporttal együtt pedig több mint 28 milliárd forinttal járult hozzá a hazai beszállítók sikereihez, ezáltal segítve őket a növekedésben és a nemzetközi piacra lépésben. A legkeresettebb termékek itthon és külföldön is a zsenge zöldborsó, a zöldségkeverékek, a babfélék és a morzsolt kukorica.

A hazai zöldségek és gyümölcsök kiemelkedő minőségével nemcsak a nyári hónapokban találkozhatunk, hanem a téli időszakban is, ám ilyenkor a friss termékek nehezen beszerezhetők. Ilyen helyzetben a gyorsfagyasztott alternatívák tökéletes megoldást nyújtanak, mivel a hirtelen fagyasztás révén megőrzik a vitaminok, ásványi anyagok és rostok gazdag tartalmát. Ezáltal egész évben hozzájárulnak a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. A Lidl elkötelezett amellett, hogy vásárlói számára a legmagasabb minőségű fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket kínálja, széles választékban és kedvező ár-érték arányban. Ezzel párhuzamosan pedig aktívan támogatja a magyar termelőket, segítve őket az értékesítésben és a külpiacokra való eljutásban.

A kiváló minőségű magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet folyamatosan növekszik, mind a hazai, mind a nemzetközi piacon. 2024-ben a diszkontlánc segítségével több mint 14 ezer tonna frissen fagyasztott zöldség és gyümölcs került forgalomba, ami figyelemre méltó, hiszen ez 35%-os bővülést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest. Emellett az előző évhez képest is jelentős, 18%-os növekedést mutat az eladások száma.

"A magyar gyorsfagyasztott termékek iránti exportpiaci kereslet folyamatosan növekszik, ami jelentős fejlődési lehetőségeket kínál a hazai beszállítók számára. Ennek eredményeként 2024-re partnereink már hét különböző országba exportáltak gyorsfagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, összesen körülbelül 3,3 milliárd forint értékben. Ez a szám az előző évhez képest több mint 40%-os növekedést tükröz. A külpiaci teljesítményünket jól mutatja, hogy az elmúlt hat évben kizárólag az export révén több mint 11,5 milliárd forint bevételt realizáltak a magyar beszállítók" - nyilatkozta Kovács Tibor, a vállalat élelmiszer-beszerzésért felelős ügyvezetője.

Az elmúlt hat év során a Lidl külföldi áruházaiban 41-féle magyar gyorsfagyasztott zöldség és gyümölcs jelent meg, melyek közül a legnagyobb népszerűségnek a zsenge zöldborsó, a különféle zöldségmixek, a babfélék és a morzsolt kukorica örvend. A vásárlók nemcsak Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Horvátországban és Bulgáriában találkozhatnak e prémium magyar termékekkel, hanem más országokban is, ahol a minőség és a frissesség kiemelkedő szerepet kap.

A külpiaci sikerek mellett a belföldi piacon is jelentős eredményeket tudhat magáénak a diszkontlánc. Az elmúlt hat év alatt több mint 40 ezer tonna gyorsfagyasztott zöldséget és gyümölcsöt értékesített az áruházlánc.

Related posts