Elindult az autópálya építése, amely Erdélyt és Moldvát összeköti, így új kapukat nyitva a két régió közötti kapcsolat fejlesztésére.

A munkálatok késlekedése komoly problémát jelent, mivel ez veszélyeztetheti az uniós finanszírozás egy részének elnyerését.
Elkezdődtek a munkálatok az A8-as autópálya Leghin és Moțca közti szakaszán, közölte a közúti infrastruktúráért felelős országos társaság (CNAIR). A Iași és Neamț megye területén húzódó, közel 30 kilométeres sztrádaszakasz kivitelezője a legnagyobb romániai útépítő, az UMB.
A beruházás költsége 1,56 milliárd lej, amelyhez még az áfa is hozzájárul. A kormány a sztrádaszakasz kivitelezését az országos helyreállítási terv (PNRR) keretén belül kívánja finanszírozni. A helyzet azonban bonyolultabb, mivel a kivitelezési határidő 24 hónap, azaz két év, és az Európai Bizottság csak olyan projekteket térít meg, amelyek elszámolását 2026 végéig benyújtják. Ezért az UMB-nek sürgősen dolgoznia kell, hogy a határidő előtt át tudja adni a sztrádaszakaszt.
A projekt keretében a kivitelező feladata a szóban forgó sztrádaszakaszon összesen 24 híd és felüljáró megépítése, továbbá két impozáns viadukt és két közúti csomópont kialakítása is.
Az A8-as autópálya egy új és izgalmas közlekedési projekt, amely Marosvásárhelytől egészen a román-moldáv határon fekvő Ungheniig fog terjedni. Ez a sztráda körülbelül 304 km hosszúságúra van tervezve, és várhatóan jelentősen javítja majd a régió közlekedési kapcsolatát és gazdasági fejlődését.
A kormány a PNRR keretösszegéből kívánja finanszírozni a Marosvásárhely és Nyárádszereda közötti szakasz megépítését. Jelenleg a projekt előkészületei még nem indultak el, és egyelőre nem áll rendelkezésre információ arról sem, hogy mikor kezdődnek el a tényleges munkálatok.