A Haas csapata máris új fejlesztésekkel rukkolt elő – számolt be róla az M4 Sport.


A Haas csapata már a Japán Nagydíjon bemutat egy új fejlesztést, amelynek célja, hogy orvosolja a szezonnyitó verseny során tapasztalt aerodinamikai nehézségeket, különösen a gyors kanyarokban.

Az amerikai istálló nehézségekkel küzdött a szezonnyitó verseny során: Komacu Ajao csapatvezető becslése szerint hat tizedmásodpercnyi hátrányt szenvedtek el a 9-es és 10-es kanyarban megjelenő pattogás miatt. Egy héttel később azonban Sanghajban "újjászülettek", és mindkét pilótájuk értékes pontokat gyűjtött.

A Melbourne-i verseny során a simább aszfalt révén a csapat nem szembesült a korábbi problémákkal, így az autó beállításait a kívánt tartományon belül tudták optimalizálni. Természetesen a múltbeli nehézségeket nem felejtették el; a Japán Nagydíj előtt "gyorsított üzemmódban" hajtották végre a szükséges módosításokat, hogy minimalizálják a padlólemez érzékenységét.

Komacu a fejlesztésekkel kapcsolatban megosztotta, hogy a csapat valószínűleg már pénteken képes lesz értékelni, hogy a projekt beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket. "Az alkatrész idehozatalához rendkívül fel kellett gyorsítanunk a folyamatokat" - fogalmazott a szakember.

"Hogy ez végül egy vagy ötven százalékos változtatást hoz, azt nem tudom megmondani. Lehet olyan rossz, mint Melbourne-ben volt, vagy még jobb, mint Sanghajban. Úgy gondolom, az első edzés kulcsfontosságú lesz: már akkor tudni fogjuk, hogy működik-e, amikor megtesszük az első köröket. Sőt, már akkor, amikor teljesítettük az első szektort" - tette hozzá.

"Hoznunk kellett valamit. Nem jöhettünk ide ugyanazzal az autóval, amivel Melbourne-ben versenyeztünk. Reméljük a legjobbakat. Azt akartuk, hogy a lehető leggyorsabban irányításunk alá vonjuk a helyzetet. Jöhet az ítélet, hogy rövidre zárjuk ezt a folyamatot" - magyarázta.

A csapatfőnök elmondta, hogy Kínában komoly aggodalommal tekintettek az 1-es és a 7-es kanyarra, tartottak tőle, hogy a korábbi problémák újra felüthetik a fejüket. Azonban végül az aerodinamikai oszcilláció szinte észrevétlen maradt. "Mivel nem merült fel semmilyen gond, lehetőségünk nyílt arra, hogy az autót a kívánt módon állítsuk be, ami javította a leszorítóerőnket. A 7-es kanyar rendkívül gyors, és bevallom, kicsit aggódtam miatta, ahogyan az 1-es miatt is, de szerencsére semmilyen problémával nem kellett szembenéznünk."

Related posts