A BYD már aktívan kutatja a második szegedi helyszínt.


A kínai gyártó célja, hogy szorosabb kapcsolatokat építsen ki az olasz partnerekkel.

A BYD a tél végére, a tavasz kezdetére igazítva nagy találkozót szervezett az európai autóipar egyik legendás városába, az olaszországi Torinóba - adta hírül a Cleantechnica hírportál. Az európai autóbeszállítói ipar 380 jelentős vállalatának több mint 500 képviselőjét hívták meg, hogy a kínai autógyártó vezetői ismertessék velük a cég nemzetközi terjeszkedési terveit.

Az autótesztelés keretében rendezett dzsembori egyik kiemelkedő üzenete az volt, hogy a BYD számára kulcsfontosságú az együttműködés az európai autógyártás erős háttériparával. A kínai vállalat célja, hogy elkerülje az európai piacra exportált járműveikre kivetett büntetővámokat, ezért törekednek arra, hogy minél több terméküket helyben, az európai kontinensen gyártsák le.

A BYD marketingcsapata tájékoztatása alapján a rendezvény során több mint 170 különböző megbeszélés zajlott, miközben a menedzserek a BYD autóinak tesztvezetésével szórakoztak. A kínai cég közleménye kiemeli, hogy Szegeden épülő gyára lesz az első olyan európai központ, ahol a vállalat személyautókat fog gyártani.

A cleantechnicás cikk alapján a tanácskozás üzenete világosan megfogalmazódott: a BYD elkötelezetten dolgozik azon, hogy a szegedi gyár – ahol már idén megkezdődhet az első autók gyártása – valódi sikertörténetté váljon.

Stella Li, a vállalat elnökhelyettese bejelentette, hogy újabb üzem létesítése van tervben, és jelenleg aktívan keresik a legmegfelelőbb helyszínt. A végső döntés várhatóan másfél éven belül megszületik.

A kínai autógyártó számára Olaszország kulcsfontosságú szerepet játszik a beszállítói hálózat kialakításában. A vállalat meggyőződése, hogy az olasz piacon számos kiváló minőségű cég várja a potenciális megrendeléseket. Emellett a pénzügyi vonatkozások sem elhanyagolhatóak: a BYD március elején 5,6 milliárd dollár értékben indított új részvénykibocsátást, hogy támogassa külföldi terjeszkedését. Ez az esemény az utolsó négy év legnagyobb ilyen jellegű lépése volt.

A kínai autógyártó februárban lenyűgöző, összesen 318 ezer akkumulátoros és konnektorból tölthető járművet adott el, ami 161%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A külföldi piacon értékesített több mint 67 ezer autó új csúcsot állított fel a cég történetében. Emellett a BYD haszonjármű-divíziója még ennél is dinamikusabb növekedést mutatott, amely felülmúlta a már említett 161%-os emelkedést.

Related posts