Lesznek olyan intézkedések, amelyek révén mérsékelhetjük az EU és az Egyesült Államok közötti vámmegállapodás következményeit.

Az Economx a közelmúltban a EU-USA vámháború következményeit és a magyar gazdaságra gyakorolt hatásait firtatta. Gulyás Gergely bejelentette, hogy két héten belül elkészül a szükséges stratégia, és jelenleg is folyamatban vannak azok a számítások, amelyek azt elemzik, hogy mindez mit jelenthet a hazai gazdaság számára. "Hál' Istennek egyelőre úgy tűnik, hogy képesek leszünk olyan intézkedéseket bevezetni, amelyek mérséklik a kárt, de amint elkészül a stratégia, minden részletet meg fogunk osztani" – mondta. Emellett megjegyezte, hogy több intézkedés és javaslat is terítéken van, de a végső döntés még nem született meg; amint ez megtörténik, a nyilvánosság elé fogják tárni.
A tárcavezető véleménye szerint Magyarország jövő évben a matematika alapelvei alapján előrelépésre számíthat. Még akkor is, ha a gyárak jelenlegi teljesítménye változatlan marad, bővülés várható, hiszen jelentős új kapacitások indulnak el az idei év végén, illetve a következő év elején. Ezzel egy időben az Európai Unió kereskedelempolitikája évről évre egyre nehezebb helyzetbe hozta az autóipart, nem csupán a háború kezdete óta, hanem már azt megelőzően is. A kihívások nem csupán az Egyesült Államokkal fennálló vámkorlátozásokból erednek, hanem Kínával szembeni politikai lépésekből is, miközben az európai érdekek a gazdasági nyitás és kereskedelmi együttműködés irányába mutatnának. E helyett azonban egyfajta bezárkózás következett be, amelyet Kína ellencsapásokkal és szankciókkal torolt meg, különösen az európai autókra vonatkozóan.
Az Európai Bizottság versenyképességet romboló döntései egyre nehezebben tarthatók - ismertette Gulyás Gergely. Megjegyezte, hogy korábban Európa négyszer magasabb vámot vetett ki az Egyesült Államokra, mint fordítva, és még ezekben az esetekben sem sikerült eredményesen védekezni. Úgy értékelt: ahol védekezni kellett volna, ott erre nem került sor, ahol pedig együttműködésre lett volna szükség a világgazdaság nagy szereplőivel - mint például Kínával -, ott inkább a bezárkózást választották, és büntetővámokat vezettek be. Véleménye szerint Európa ennek következményeit most szenvedi meg. A miniszter hangsúlyozta: a magyar növekedésnek is lényegesen kedvezőbbnek kellene lennie, ha ezek a hatások nem lennének jelen. Példaként említette, hogy a második világháború óta nem fordult elő olyan, hogy Ausztria két egymást követő évben recesszióba kerüljön.