A Lidl sikeresen felülmúlta az Aldit, miközben a Tesco megőrzi stabil helyét a brit piacon zajló árversenyben.


A két német diszkontlánc egyik leglátványosabb sikertörténete, hogy a brit piacon a Tesco és más helyi versenytársak rovására erősödtek meg, miközben egymással is házi versenyt vívnak.

Az idei nyár közepén a Lidl ismételten megszerezte a címet, mint az Egyesült Királyság legkedvezőbb árú szupermarketlánca - jelentette a Retail Gazette brit kiskereskedelmi portál. 2023 októbere óta ez az első alkalom, hogy a Lidl sikeresen megelőzi az Aldit az árversenyben. Az olcsósági rangsort a Which? fogyasztóvédelmi magazin állítja össze havonta, 76 népszerű élelmiszer boltjaiba látogatva és azok árait összehasonlítva.

A legfrissebb felmérés szerint a Lidl átlagos kosárértéke 128,40 font volt, ami a pénteki jegybanki középárfolyamon 58 828 forintnak felel meg, a Lidl Plus kedvezménykártya nélkül. A kedvezményt beleszámítva 128 font, azaz 58 678 forint lett az összeg. Az Aldinál ugyanezért a kosárért 129,25 fontot, vagyis 59 257 forintot kellett fizetni. A harmadik helyen a brit befektetői tulajdonban lévő Asda végzett, jelentősen lemaradva az elsőtől: itt kilenc százalékkal drágább volt ugyanaz az élelmiszerkosár, mint a Lidlnél.

A felmérés készítői úgy vélik, hogy a vásárlói lojalitást ösztönző programok, mint például a Tesco Clubcard vagy a Sainsbury's Nectar, kulcsfontosságú szerepet töltenek be abban, hogy a fogyasztók mennyiért juthatnak hozzá a termékekhez különböző áruházláncoknál.

Az utolsó a Waitrose lett, ahol a Lidl áraihoz képest 33 százalékkal kellett többet fizetni a vizsgált kosárért. Készült egy másik összehasonlítás is, amelyben 192 termékre bővítették az élelmiszerkosarat. Ebben az Asda végzett az élen az év első hét hónapjában, a Tesco pedig a második helyen, a Clubcard-kedvezményeket is beleszámítva. A Lidl és az Aldi nem szerepeltek ebben a vizsgálatban, mivel számos figyelt terméket nem árusítanak.

A Which? cikke alapján a kedvezményrendszerek akár 6,7%-os megtakarítást is nyújthatnak, azonban sok brit számára ezek a lehetőségek nem hozzáférhetők, például a digitális technológia hiánya miatt. Eközben az Egyesült Királyságban jelentős élelmiszer-drágulás tapasztalható: a július közepét megelőző négy hétben az árak 5,2%-kal emelkedtek az előző évhez képest. Ez a legnagyobb növekedés 2024 januárja óta, amely leginkább a friss húsok, csokoládék és kenhető élelmiszerek drágulásának tudható be.

A britekhez hasonlóan a HVG is rendszeresen figyeli a magyar boltláncok árait. A legutóbbi felmérés szerint a bevásárlókosár 14,5 százalékkal drágult, ami jóval meghaladja az inflációt. Egy négyfogásos vasárnapi menü - borsóleves, rántott csirke, sertéspörkölt és almás pite - hozzávalóiért július végén átlagosan 8769 forintot kellett fizetni. A legmagasabb árat a Sparnál mértük, 9192 forintot, a legolcsóbb pedig a Lidl volt 8375 forinttal. A többi láncnál (Aldi, Auchan, Penny, Tesco) 8471 és 8973 forint között alakult az ár.

Nyitókép: AFP / Sven Simon / Frank Hoermann

Related posts