Az Euronet szolgáltatásait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután felmerült, hogy a cég lehúzós ATM-eket üzemeltet.


Az ügyfelek zsebének védelme érdekében fontos, hogy a automaták kezdőképernyőjén található menü ne legyen félrevezető. Ezzel kapcsolatban versenyfelügyeleti eljárás indult, hogy tisztázzák a helyzetet.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint az Euronet, amely az ATM-ek üzemeltetésével foglalkozik, többletköltségeket generál az ügyfelek számára. Ennek oka, hogy automatáinak kezdőképernyőjén a "elérhető funkciók" bemutatása és bizonyos lehetőségek elrejtése révén valószínűleg félrevezeti a fogyasztókat.

A GVH szerint félreérthető, hogy a kezdőképernyőn csak két lehetőséget ad fel az ügyfél számára: "készpénz és egyenleg", és "egyéb". Ez azt a benyomást keltheti, mintha a készpénzfelvételre és az egyenleg-lekérdezésére csak együttesen, mindkét szolgáltatás díjának megfizetésével lenne lehetőség, jóllehet az "egyéb" kategórián belül külön is igénybe lehet venni ezeket a szolgáltatásokat. A GVH szerint a vállalkozás, az Euronet Banktechnikai Kft.

Kifogásolt gyakorlata révén a fogyasztók választási lehetőségei jelentősen korlátozódnak, ami olyan üzleti döntéseket eredményezhet, amelyeket egyébként nem hoznának meg. Ennek következtében a vásárlók váratlan többletköltségekkel szembesülhetnek.

A GVH ennek következtében versenyfelügyeleti eljárást kezdeményezett, hangsúlyozva, hogy jelenleg csupán gyanú merült fel, és ez még nem bizonyítja, hogy a vállalat jogsértést követett volna el.

Related posts