Egy ikonikus édesség készítése került veszélybe, mivel a gyártó cég csődöt jelentett.


Egy rendkívül közkedvelt édesség gyártása került kritikus helyzetbe, miután a gyártó vállalat csődöt jelentett.

Ausztriában, különösen Salzburgban, mély gyökerei vannak a Mozart-golyónak, amely a város szellemiségének szerves részét képezi. Az édesség számos variációban elérhető, de az igazi klasszikust csak a zeneszerző szülővárosában találhatjuk meg. Nemrégiben azonban aggasztó hírek érkeztek arról, hogy a helyi édességgyártás leállt, ami komoly aggodalmakat vet fel a hagyomány megőrzése szempontjából, ahogyan arról a Portfolio is beszámolt.

A lap beszámolója szerint a 19. században született meg az a különleges édesség, amely marcipánnal, pisztáciával és nugáttal van töltve. Évente átlagosan 57 millió darabot készítettek belőle a gyárban. A múlt hónapban azonban lezárult egy korszak: az utolsó salzburgi Mozart-golyó is legördült a grödigi üzem futószalagjáról. A Salzburg Schokolade gyártó cég a kakaó árának drámai emelkedése miatt kénytelen volt csődöt mondani, ezzel együtt pedig 65 munkahely is megszűnt.

Tény, hogy a Mozart-golyónak számos változata létezik, Salzburgban csak az Echte Salzburger Mozartkugel-t gyártották exportra. A Pro-Ge szakszervezet, ami a dolgozókat képviselte, elárulta, hogy a gyár mondhatni a régió szíve volt, a dolgozók pedig büszkék voltak, hogy a termék bejárta a világot.

Az amerikai Mondelez International már évek óta birtokolja a híres Mozart-golyók gyártási jogait. A cég nemrégiben bejelentette, hogy új gyártási helyszínt keres a termék regionális előállításához. A legvalószínűbb opciónak Csehország tűnik, mivel ott jelentősen alacsonyabbak a gyártási költségek.

Bár valószínűleg a klasszikus Mozart-golyók iránti vonzalom nem csökken, az édességek kedvelői számára aggasztó hírek érkeztek: az utóbbi időben több közkedvelt finomság tűnt el a boltok kínálatából. Különösen fájó veszteség a hagyományos Sport szelet, amelynek gyártása 2024-ben ért véget. A gyártó a döntés hátterében az alumínium csomagolás állt, amelyet az ezüstfóliás változat képviselt – a cég szerint ez a megoldás sem modern, sem pedig fenntartható. Az édességek rajongói számára tehát újabb búcsúzás vár ránk, miközben a fenntarthatóság jegyében új irányvonalakat keresnek.

"A Mondelez világszerte arra törekszik, hogy termékei csomagolóanyagai a körforgásos gazdaságnak megfelelően újrahasznosíthatók legyenek, és hogy a termékek csomagolása minél kevésbé terhelje a környezetet. Jelentős lépéseket tesz a Mondelez a csomagolási anyagok környezetbaráttá tétele érdekében. Számos kezdeményezést indított a snackgyártó ennek érdekében: ezek közé tartozik az anyagfelhasználás csökkentése, az újrahasznosított anyagok arányának növelése és a könnyen újrahasznosítható anyagok fejlesztése"

- osztották meg a felhasználók a közösségi platformokon. A többi termék továbbra is elérhető, azonban az a bizonyos ikonikussá vált termék már nem hozzáférhető a vásárlók számára.

Related posts