Lázár véleménye szerint az RTL-t azért finanszírozzák, hogy negatív fényben tüntesse fel a magyar közlekedési rendszert.

A miniszter ezt a tájékoztatást adta a csatorna riportere számára, aki a vasúti közlekedésben felmerült problémákról szerette volna megtudni a részleteket.
A vasúti közlekedésben tapasztalható problémákról faggatta Lázár Jánost az RTL híradósa Miskolcon. Itt az építési és közlekedési miniszter a város fideszes polgármesterével, Tóth-Szántai Józseffel közösen jelentette be, hogy milliárdos támogatást tervez kérni a kormánytól. Az igénylés célja a leégett miskolctapolcai barlangfürdő újjáépítése, valamint útfejlesztések, a Tiszai pályaudvar felújítása, egy felvonó létrehozása a belváros és Avastető között, továbbá elektromos buszok beszerzése is.
A Magyar Narancs tudósítása szerint Lázár nehezményezte, hogy az RTL tudósítója nem a fejlesztési ígéretekről kérdezi, és azzal vádolta meg a csatornát, hogy valakinek a megrendelésére járatják le az ő, és a magyar közlekedésért dolgozó 53 ezer kollégája munkáját.
Szeretném megkérdezni az RTL tulajdonosait, szerkesztőit és vezetőit, hogy mi áll a háttérben, amikor úgy tűnik, mindent elkövetnek a magyar közlekedés hírnevének aláásásáért. Milyen indítékok vezérlik őket ebben a kérdésben?
„A csatorna egy éve tudatosan és szisztematikusan folytat lejárató kampányt a magyar közlekedésben dolgozókkal, illetve a magyar közlekedési rendszer egészével szemben” – állította Lázár. Hozzátette, hogy szerinte ez a kampány nemcsak megrendelt, hanem fizetett jellegű is. Az RTL helyi tudósítóját pedig arra kérte, hogy ezt az üzenetet továbbítsa a csatorna munkatársainak, vezetőinek és tulajdonosainak, különös figyelmet fordítva a jól fizető megrendelőkre.
A miniszter véleménye szerint a vasúti szolgáltatásokkal kapcsolatos fennakadásokról szóló hírek csupán egy lejárató kampány részeként értelmezhetők, amely folyamatosan teret nyer a médiában. Az ilyen jellegű információk, amelyek a vasúti közlekedés zökkenőit taglalják, nem tükrözik a valóságot, és céljuk a társadalmi hangulat manipulálása.
Bár Lázár szerint a közlekedésben dolgozókat támadja az, aki ezekről az esetekről beszámol, a fennakadások sokkal inkább a leharcolt járműveknek és infrastruktúrának, az elmaradt fejlesztéseknek köszönhetők, ezeket a körülményeket pedig azok a dolgozók is kénytelenek elviselni, akik naponta erőfeszítéseket tesznek azért, hogy a jelenlegi szintet fenntartsák. Ezen csak részben segítenek azok az intézkedések, amelyeket múlt héten a miniszter bejelentett: felújítják a pályaudvari wc-ket, 55 új mozdonyt bérelnek, 50 új és 50 felújított kocsi áll forgalomba, a GYSEV járműveit beforgatják az ország többi részére, és ahol nem tudnak klímát biztosítani nyáron, oda buszt küldenek. Emellett közölte azt is, hogy késési biztosítást vezetnek be, a jegyár felét visszakapja júniustól az, akinek a busza vagy vonata 20 percnél többet késik.