A Shelby egy kompresszoros V8-as motorral turbózta fel a Ford Mustangot, így igazán izgalmas teljesítményt és elképesztő hangzást biztosítva a legendás autónak.
Irgalmatlanul erős V8-as motorral, hangos kipufogóval és kemény futóművel a Shelby GT350-es a pályanapra reszelt Ford Mustang.
A modern Ford Mustang mostantól igazán kiemelkedővé vált, messze túlszárnyalva a hagyományos amerikai autók szintjét. Ez már nem csupán egy sima jármű, hanem valódi sportkupé, amelyet a Shelby American egy robusztusabb futóművel és egy lenyűgöző, több mint 800 lóerős kompresszoros V8-as motorral látott el. Ennek köszönhetően a Mustang nemcsak az utcán, hanem a versenypályán is olyan domináns teljesítményre képes, mint egy M4-es BMW.
Carroll Shelby pályafutása a sportautók világában az ötvenes évek végén kezdődött, amikor belépett egy Dallasban működő autókereskedésbe. Nem sokkal később, a hatvanas évek hajnalán, már saját kaliforniai műhelyében dolgozott, ahol az AC Ace modellek átalakításába fogott. Az átalakítás során a klasszikus sportautókba Ford V8-as motorokat és Borg Warner váltókat épített be. Ezt követően indult el a híres GT40 projekt, amelynek célja az volt, hogy a Ford legyőzze a Ferrari csapatát a legendás Le Mans 24 órás versenyen.
Ez a korszak valóban aranykorát élte a Shelby American számára, amelyben kiemelkedő szerepet játszott az 1964-ben debütált Ford Mustang. Ez a megfizethető, vonzó és sportos modell azonnal elnyerte az autós társadalom tetszését, és a Shelby csapata villámgyorsan nekilátott a GT350-es verzió kifejlesztésének, amely tökéletes választás lett a hétvégi pályanapokhoz. A GT350 utódja, a S650-es alapú, még erősebb GT350 és GT350R modellek, új szintre emelik a teljesítményt és a vezetési élményt.
Ellentétben a korábbi generációkkal, a mostani Shelby GT350 nem a Ford kínálatának része, hanem a Mach 1-est felváltó Dark Horse képviseli a sportosabb vonalat. Ezen az autón mindenütt Shelby emblémák hirdetik az örökséget, míg a karosszéria oldalán két hosszanti csík fut végig, amely még inkább kiemeli az autó dinamikus megjelenését. A nyolchengeres motor ereje egy lenyűgöző Borla kipufogórendszeren keresztül szabadul fel, hangja pedig igazi autószenvedélyt sugall. A GT350R modell karbon aerodinamikai elemekkel van felszerelve, és a pályanapi teljesítmény fokozása érdekében az állítható futóművet finomhangolhatjuk az igények szerint.
Nem síkforgattyús főtengelyes V8-as kerül a GT350-esekbe, hanem a Mustang GT-ből származó 5,0 literes motor, mely kompresszor nélkül 487 lóerős. A Shelby azonban vonyító, 3,0 literes Whipple kompresszorral az igazi, ezzel már 821 lóerőt tud a GT350, a GT350R pedig több mint 842 lovas. Ezek elérhetőek hatfokozatú kézi váltóval. Ennél többet azonban még nem árult el a Shelby American, pedig az amerikai izomautók között a legnagyobb villantás egy idő a negyedmérföldes távon.