Újabb taggal bővül a Ford Mustang Mach-E családja! A népszerű elektromos SUV most egy kistesót kap, amely friss szellőt hoz a palettára. Ezzel a lépéssel a Ford nemcsak a teljesítményre, hanem a kompaktabb formákra is fókuszál, így még szélesebb közönsége


A Ford Puma Gen-E egy igazán figyelemfelkeltő sportmodell, amely lenyűgöző motorteljesítménnyel rendelkezik, és a városi közlekedés során több mint 500 km-es hatótávolságot kínál. A jól ismert hűtőmaszk pedig továbbra is megőrzi a Puma karakterét, így nemcsak teljesítménye, hanem megjelenése is vonzza a tekinteteket.

A Ford, ígéretéhez híven, bemutatta a Puma tisztán elektromos változatát. A mild hibrid alapmodell már jól ismert a piacon, így most csupán néhány jellemzőt érdemes áttekinteni az újdonsággal kapcsolatban.

Az első kerekeket hajtó villanymotor lenyűgöző teljesítménye 168 lóerő (124 kW), míg maximális forgatónyomatéka 290 Nm. A járművet egy nettó 43 kWh kapacitású akkumulátorcsomag táplálja, amely 100 kW-os gyorstöltővel is tölthető. Ezen a módon mindössze 23 perc és 12 másodperc szükséges ahhoz, hogy a 20%-ra lemerült akkumulátort 80%-ra feltöltsük.

Az energiafelhasználás kiviteltől (azaz kerékmérettől) függően 13,1 és 14,5 kWh/100 km között mozog, azaz a WLTP szabvány szerinti átlagos hatótávolság 347 és 476 kilométer között változik. Ha városban használjuk, hatékonyabb a rekuperatív fékrendszer és alacsonyabb a sebesség (így a fogyasztás is), ilyenkor 506 - 523 kilométert tehetünk meg egy huzamban.

Az autó maximális sebessége 16 km/h, és a súlya 1563 kg menetkész állapotban. Álló helyzetből 8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet. Emellett 750 kilogrammnyi súlyt is képes vontatni.

Az eredeti Ford Puma nagy ötlete a Megabox, egy 80 literes, mély üreg a csomagtartóban. Ezt az elektromos modell esetében még nagyobbra méretezték (és Gigaboxra nevezték át), plusz még az orrban is van egy kisebb, 43 literes üreg, így a teljes szállítókapacitás 456 helyett 574 literes.

A tervezők figyelmet fordítottak a megjelenésre: az elülső pajzs és a hátsó légterelő a Mustang Mach-E karakteres stílusát tükrözi.

A hajtáslánc négy különböző üzemmódban működtethető, ráadásul egyetlen pedállal is irányítható. Ez azt jelenti, hogy amikor elengeded a gázt, a villanymotor automatikusan fékez, így a jármű megáll.

Az új elektromos Ford Puma mostantól megrendelhető, és a várakozások szerint az első példányok tavasszal érkeznek meg a kereskedésekbe.

Related posts