Feltárultak a diákok teljesítményének titkai: megérkeztek a 2025-ös kompetenciamérés eredményei!


A 2024/2025-ös tanévi digitális országos kompetenciamérés (OKM) eredményei szerint szinte minden évfolyamon és szakterületen kedvezőbb teljesítményeket mutattak a diákok az előző évhez viszonyítva – tájékoztatott az Oktatási Hivatal.

A legfrissebb információk szerint 2025. március 24. és június 30. között összesen 3049 intézmény diákjai – több mint 584 ezer tanuló – vettek részt az online tesztek kitöltésében. A szövegértés és a matematika terén a 4-11. évfolyamosok, míg a 6-11. évfolyamon a természettudományi tantárgyak és az angol vagy német nyelv került fókuszba. Emellett az 5-11. évfolyamosok digitális kultúrából és történelemből is mérhették tudásukat.

A hivatal bejelentette, hogy a legutóbbi időszakban végrehajtott módszertani és informatikai újítások révén az eredmények hamarabb hozzáférhetővé válnak, mint korábban.

Ugyanakkor megjegyezték, az országos mutatók a 9-11. évfolyamokon nem összevethetők a többi évfolyam átlageredményeivel, mivel előbbiek esetében a szakképző intézmények nem, csak a köznevelési intézmények vettek részt a mérésben, leszámítva a 10. évfolyamos matematika- és szövegértésmérést, amelyben minden tanuló érintett.

Az idei mérési adatok az Oktatási Hivatal digitális platformjain érhetőek el, ahol mind az intézmények, mind a diákok részletes visszajelzést kapnak teljesítményük alakulásáról. Az országos szintű eredmények a digitális OKM adatvizualizációs felületén böngészhetők, míg a végleges tanulói teljesítmények a Tanulói jelentések szekcióban találhatók.

Related posts