Kalapács alá kerül Michael Schumacher első szerelme, egy különleges ritkaság: egy Ferrari, amely nem csupán a sebességéről, hanem a versenyző szívéhez fűződő érzelmeiről is híres. Ez a lenyűgöző autó a Forma-1 világának egyik ikonikus darabja, amely a leg


Különleges alkalom vár a Ferrari és motorsport szerelmeseire: a februári párizsi Rétromobile kiállításon árverésre kerül Michael Schumacher hétszeres Formula-1 világbajnok 1996-os Ferrari F355 GTS sportautója. Ez az autó nem csupán egy jármű, hanem a pilóta első "szolgálati autójának" is számít, amelyet korábban "első szerelmének" titulált. Számos fénykép és dokumentum tanúsítja a jármű szoros kapcsolatát a versenyzőlegendával, így a licitálók nem csupán egy autót, hanem egy darabot a motorsport történetéből is megszerezhetnek.

Michael Schumacher, a legendás német autóversenyző és hétszeres Formula-1 világbajnok, első Scuderia "szolgálati" járművét, egy Ferrari F355 GTS-t, február 4-én aukcióra bocsátják. Az esemény a RM Sotheby's zártkörű licitje keretében zajlik a párizsi Rétromobile kiállításon. Az információt a német Auto Zeitung autós magazin tette közzé csütörtökön. Érdemes megemlíteni, hogy tavaly ősszel a híres pilóta egy másik autóját is árverésre bocsátották.

A most árverésre bocsátott járművet, amelyet a Scuderia Ferrari olasz Formula-1-es versenycsapat biztosított egykori pilotájának, az autóversenyző első szerelmének nevezte egy alkalommal.

Az 1996-os évjáratú Ferrari esetében nem áll rendelkezésre becsült ár vagy minimális licit, így a potenciális vásárlók csupán találgatásokba bocsátkozhatnak, hogy mennyit érhet a híres korábbi tulajdonos által birtokolt jármű. A hasonló ritkaságok általában 200 ezer euró körüli áron kelnek el, de ebben az esetben még a kétszer ekkora vételár sem lenne meglepő. A figyelemfelkeltő Blu Le Mans szín és a Pelle Crema árnyalatú krémszínű belső tér tökéletes harmóniát teremt, ötvözve az eleganciát és a lenyűgöző teljesítményt, amit a Ferrari mindig is képviselt.

A levehető targa tetőpanel révén a GTS a nyitott tetős autózás élményét nyújtja, miközben megőrzi a kupé eleganciáját és vonzerejét.

Ez a különleges autó, amely több mint 20 éve egyetlen elkötelezett rajongó birtokában van, eredeti kézikönyvekkel és szervizdokumentációval rendelkezik, és kifogástalan állapotban várja új gazdáját. A legutóbbi szervizelés, amely 2024 szeptemberében zajlott, magában foglalta az új szélvédő, új hátsó féknyergek, vezérműszíj, új akkumulátor és gyertyák beszerelését, valamint a műszerfal teljes felújítását. A dokumentációk szerint a V8-as motor már egy alkalommal kicserélésre került. Érdekes módon, a pletykák szerint, amikor a pilóta vezette az autót, egy kissé tuningolt motor is rejtőzött a motorháztető alatt, de azt az autó eladása előtt eltávolították.

A jármű történetének hitelesítését a Cavallari Monaco Motors által kiadott levél és a kormány mögött ülő versenylegendáról készült fényképek is alátámasztják, amelyek Michael Schumacher megbízható márkakereskedőjének számít. Az autó szerepelt olyan neves kiadványokban, mint a Forza, a Ferrari World és az Auto Trends, amelyek mind a motorsport történetének egyik legnagyobb versenyzőjével való kapcsolatát ünneplik. A 2020-ban megszerzett Ferrari Classiche eredetiség-igazolás további bizonyítékot szolgáltat a jármű származására, így garantálva, hogy ez az autó egy igazi ikonikus gyűjtői darabbá váljon.

A kanadai aukciósház legfrissebb beszámolója alapján Michael Schumacher 1996 elején, amikor a Benettontól a Ferrarihoz szerződött, egy különleges V8-as sportkocsit alakított ki. Ezt az autót a Weber Management GmbH, a versenyző menedzsmentcége vette át. Schumacher 1996. április 30-án, a Nürburgringen megrendezett Formula-1 európai nagydíjat követően, mindössze két nappal később vette át az autót Wiesbadenben. Ezt követően a járművet elsősorban Monacóban hajtotta, ahol a versenyzés és a luxus találkozik.

A cikk egyik lenyűgöző fotóján Schumacher egy vibráló kék színű, világos belső térrel rendelkező F355 GTS volánjánál ül, miközben Monte-Carló festői utcáin suhan. A képaláírásból kiderül, hogy ezt a különleges járművet Gianni Agnelli, a Fiat vezetője ajándékozta neki. Érdekesség, hogy a Benettonnal kötött szerződése miatt a versenyző jelenléte a járműben egyáltalán nem volt megengedett, így a kép különleges jelentőséggel bír.

Az F355-ös modell története 2002-től kezdve válik igazán nyilvánvalóvá: ekkor került a francia tulajdonos birtokába, majd két év elteltével a Ziv Knoll néven ismert belga motorsport-újságíró is rátalált. Ziv több mint 20 éven át vigyázott erre a különleges járműre, és ez idő alatt körülbelül 26 000 kilométert tett meg vele. Jelenlegi állása szerint a kilométeróra körülbelül 47 500 kilométert mutat. Michael Schumacher utolsó Forma-1-es szezonja alatt, 2012-ben, a Belga Nagydíj eseményei közepette Ziv Knoll mesélte, hogy lehetősége nyílt beszélni a világbajnokkal a Ferrariról. A híres pilóta nemcsak szép emlékeket idézett fel az autóval kapcsolatban, hanem Ziv állítása szerint "első szerelmének" is nevezte azt, amivel felesége, Corinna nem volt éppen felhőtlenül boldog.

Related posts