Bár a Skoda üzleti teljesítménye kedvező, a cég mégis jelentős létszámcsökkentést fontolgat.

A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belsőégésű motorral szerelt modelleké.
Klaus Zellmer, a Skoda vezérigazgatója az Automobilwoche ipari konferenciáján kifejtette, hogy a vállalat sikerének kulcsa a széleskörű modellkínálat és a viszonylag alacsony fix költségek. Annak érdekében, hogy ezt a helyzetet megőrizzék, a jelenleg 41 ezer alkalmazottat foglalkoztató autógyártó körülbelül 15 százalékos létszámcsökkentést tervez. "Fontos hangsúlyozni, hogy a középpontban nem az elbocsátások állnak, hanem a természetes fluktuáció" - mondta Zellmer.
A cégvezető kifejtette, hogy a cseh vállalat számára az elektromobilitás fejlesztése komoly kihívást jelent a profitabilitás megőrzésének szempontjából. Az elektromos járművek nem éppen olyan nyereségesek, mint a hagyományos, belső égésű motorral ellátott modellek. Például a Skoda Elroq ára bár hasonló szinten mozog, mint a Karoqé, a haszonkulcsa mégis jelentősen alacsonyabb.
Megjegyezte, hogy a Skoda modellkínálata jelenleg kedvező helyzetben van, de egy újabb elektromos autó bevezetése csak előnyére válna. Elárulta, hogy a jövőben az Octavia lehet az a modell, amely elektromos hajtással is debütálhat.
Tavaly a Skoda globálisan több mint 925 ezer járművet állított elő, ami 4,2%-os éves növekedést tükröz az előző évhez viszonyítva.
A gyártó a jövőben főként Indiára szeretné helyezni a fókuszt, hogy csökkentse a függőségét Európától. Zellmer célja, hogy megfizethető járművekkel lépjen ringbe a kínai konkurenciával.