Érkezik egy friss és izgalmas SUV a Toyota palettájára!


A Toyota bemutatta legújabb elektromos terepjáróját, amely a bZ4X-nél is nagyobb és tágasabb, és a bZ4X Touring nevet viseli. Bár a név nem éppen a legkreatívabb, a jármű teljesítménye és innovatív funkciói biztosan felkeltik az érdeklődők figyelmét.

A Toyota mostanában egyre inkább elmerül a típusnevek tengerében, hiszen az Egyesült Államokban a bZ4X modellje éppen most vált bZ néven ismertté. Talán éppen ezzel a lépéssel kívánják megkönnyíteni ennek az innovatív járműnek az integrációját a piacon.

Európában a bZ4X Touring néven fogják forgalmazni azt az autót, amelyről nemrégiben már beszámoltunk – akkoriban még Subaru Trailseeker néven emlegették. Ez nem is meglepő, hiszen a bZ4X a Subaruval közösen fejlesztett projekt eredménye, amelyet a Toyota érdekeltsége alá tartozó, de még önálló márkaként ismert Solterra néven forgalmaznak.

A bZ4X Touring az eddigi legnagyobb tisztán elektromos crossover a Toyota palettáján: 4830 mm hosszú és 1670 mm magas, szemben a bZ4X 4690, illetve 1650 mm-es értékeivel. A megnövelt méretek elsősorban a csomagtartónak tesznek jót: 452 helyett kerek 600 literes, azaz majdnem egy harmadával nagyobb, mint a rokonmodellé. Ezek a dimenziók ideális hosszú távú utazóautóvá teszik, feltéve, hogy ebben az akkumulátor is partner.

A legfrissebb hírek alapján az autó egy bruttó 74,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral debütál. Ezzel szemben a bZ4X új akkumulátora valamivel kisebb méretekkel rendelkezik, de ennek ellenére a hatótávolsága meghaladja az 570 kilométert. Valószínű, hogy a mostani modell is hasonló teljesítményre képes majd.

A villany-SUV-hoz felszereltségi szinttől függően 11 vagy 22 kW-os fedélzeti töltőt adnak. Az egyenáramú gyorstöltés maximális teljesítménye "nagyjából 150 kW", az értéket vélhetően az európai típusbizonyítvány megszerzése után pontosítják. A bZ4X Touring 2026 tavaszán kerülhet forgalomba, így van még ideje a Toyotának.

Az akkumulátorcsomag a bZ4X modellben nemrégiben bevezetett innovatív vízhűtési és előkondicionálási funkciókkal bővült, amelyek célja a gyorstöltési folyamat hatékonyságának javítása.

Kétféle hajtáslánc lesz elérhető: az elsőkerék-hajtású, egy villanymotoros kiépítés legnagyobb teljesítménye 165 kW (224 LE), míg a két villanymotoros, összkerékhajtású modell 280 kW-ot (380 LE) tud. Ez utóbbi a Toyota palettájának legerősebb villanyautója lesz.

A szilícium-karbid félvezetőket alkalmazó, új fejlesztésű villanymotorok nem csak erősebbek, de takarékosabbak is, miközben kevesebb helyet foglalnak, és a tömegük is csökkent.

A bZ4X Touring modell képes lesz 1,5 tonna vontatására, ami valószínűleg a 4WD változatra vonatkozik.

Míg a bZ4X városi stílusban közelíti meg a szabadidőautók világát, addig a Touring változat valóban megérdemli a nevét: nemcsak a vonalai erőteljesebbek, hanem egy impozáns tetőcsomagtartóval is rendelkezik, amely a klasszikus, magasba emelkedő, nagy légellenállású, de mégis domináló megjelenést kölcsönöz neki.

Az utastér dizájnja teljes mértékben azonos a bZ4X frissített változatának utasbarát környezetével. A középkonzolon két telefon számára is helyet kapott egy vezeték nélküli töltőbölcső, míg az érintőképernyő minden változatban 14 colos méretű lesz. Azonban az újdonságot a városi moha fantázianévre keresztelt, új kárpitszín hozza el.

Related posts