Hogyan vált egy fapados légitársaság hirdetése a nyár legnagyobb internetes jelenségévé?


A TikTok világa ismét bizonyította, hogy egy hétköznapi reklámból is világot megmozgató trend lehet. A "Nothing beats a Jet2 holiday" (azaz: Semmi sem múlja felül a Jet2 nyaralást) reklámszlogen az elmúlt hónapokban szinte elkerülhetetlenné vált a közösségi oldalon - de nem úgy, ahogy a brit fapados légitársaság eredetileg eltervezte.

Az eredeti Jet2 reklám 2022 decemberében jelent meg, vidám családi jelenetekkel és Jess Glynne Hold My Hand című 2015-ös slágerével fűszerezve, míg a háttérben felhangzott a lágy, megnyugtató tónusú, azóta mémesült mondat, a Nothing beats a Jet2 holiday.

Az eredeti szándék csupán annyi volt, hogy népszerűsítsük a költséghatékony nyaralási lehetőségeket. Ám a helyzet váratlan fordulatot vett, amikor valaki feltette a hangfájlt TikTokra. A felhasználók azonnal felfedezték, hogy a vidám üzenet mögött valójában a nyaralások kudarcos pillanatait is bemutathatják, így hamar elterjedt a trend, hogy a félresikerült momentumokat osszák meg egymással.

A trend igazi áttörése akkor történt, amikor egy felhasználó feltöltött egy videót arról, hogy egy teve kergeti őt a sivatagban. A felvétel több mint 3,8 millió megtekintést gyűjtött be és ezzel elindult a lavina: azóta is készülnek a viccesebbnél viccesebb videók szerencsétlenül járt emberekről.

A hangfájlt már több mint 1,2 millió felhasználó bevetette a tartalmaihoz a TikTokon, és eddig több mint 210 ezer poszt született belőle.

A videók világa rendkívül sokszínű: találkozhatunk olyan elefántokkal, akik ormányukkal csúnyán bánnak másokkal, jetski-balesetekkel, a folyamatosan jajgató kisgyerekekkel az utazások során, vagy akár a Tomorrowland nagyszínpadának lángba borulásával – mindezek pedig vidám reklámzene kíséretében érkeznek.

Zoe Lister, a reklám hangjaként ismert színésznő, kifejtette, hogy sosem számított arra, hogy az audioformátum ekkora népszerűségnek örvend majd. Azonban a hirtelen jött hírnév új kapukat nyitott meg előtte: rádiós műsorokban való szereplések mellett olyan lehetőségek is adódtak, mint például a Jess Glynne-nel való találkozás a Capital FM egyik adásában. Ráadásul már fellépésekre is érkeztek ajánlatok számára.

Ez a jelenség messze nem egyedülálló. A TikTok történetében számos olyan eset található, amikor egy eredeti tartalom újraéledt és teljesen más dimenzióba került. Jelenleg ezek a legnagyobb népszerűségnek örvendő trendek:

A Jet2 is észrevette a trend óriási lehetőségeit, ezért áprilisban saját videót töltött fel a TikTokra, amely máris lenyűgöző 18 millió megtekintést ért el. A vállalat ezzel azt a taktikát választotta, amit minden okos márka képviselője követ: nem próbálta meg megakadályozni a mém terjedését, hanem inkább kihasználta a trend által generált energiát.

Related posts