Hamilton egy igazi "most vagy soha" pillanattal búcsúzott el a Mercedes csapatától, ezzel lezárva pályafutásának egy fontos fejezetét.
Lewis Hamilton egy "most vagy soha" pillanatként emlékezett vissza arra az előzésre, amelyet csapattársa, George Russell ellen hajtott végre karrierje utolsó Mercedeses körében.
Miután a 16. pozícióból kezdte meg a versenyt, Hamilton volt az egyedüli versenyző, aki a kemény gumik mellett döntött. Ennek a bátor választásnak köszönhetően csupán a 35. körben kényszerült a boxba állni kereket cserélni, miután versenymérnöke, Peter Bonnington biztatóan jelezte neki, hogy még van esélye a dobogóra való feljutásra.
Miután visszatért a közepes gumikon a 7. helyre, azt mondták neki, hogy Russell 14 másodpercre van tőle. Hamilton pedig onnantól kezdve folyamatosan faragott csapattársa előnyéből.
Az utolsó körben, amikor Liam Lawson autója leállt a pálya szélén, a fő egyenesben nem aktiválták a DRS rendszert.
Hamilton azonban megszerezte az előzéssegítő rendszert a 9-es kanyarhoz vezető rövidebb DRS-szakaszon. Az egyenes végén pedig könnyedén megelőzte Russellt, így birtokába vette a negyedik helyet.
Ezzel Hamilton negyedik lett, és 697 pontot szerzett. Ezzel szemben Russell 695-öt, így a három közösen töltött szezonjuk alatt a hétszeres világbajnok gyűjtött többet.
Ennek ellenére Hamilton a világbajnokság során pályafutása eddigi leggyengébb eredményét elérve a hetedik pozícióban végzett.
„Kivételesen jól teljesített, és nyilvánvaló, hogy sokkal korábban indult el, mint én. Így a 14 másodperc ledolgozása nem volt egyszerű feladat, hiszen ő is remek kört futott” – nyilatkozta Hamilton a RacingNews365-nek.
"Szóval tökéletesnek kellett lennem, tényleg a legjobb köröket kellett futnom, ahogyan Las Vegasban is, egy időben faragtam a hátrányomból, aztán stagnált, majd próbáltam biztosítani, hogy továbbra is folyamatosan csökkentem a hátrányt. Csak az utolsó kör végén értem utol, és azt gondoltam: "Ezt meg kell csinálnom, most vagy soha", szóval csak belevágtam" - mondta.