Hamilton a 11. helyen zárta az időmérő edzést, de a Ferrari még így is kiemelkedően teljesít Silverstone-ban.


A Ferrari folytatta a pénteki impresszív teljesítményét a Brit Nagydíj szombati edzésén is. Ha nem történt volna meg Oliver Bearman Haasának törmelékéből adódó incidens, könnyen elérhették volna az első két pozíciót a harmadik szabadedzés során.

Az utolsó edzés a tervezettnél öt perccel később kezdődött a Copse kanyar takarítása miatt, de ez nem hatott a 60 perces időtartamra. Ami viszont különösen fontos és akár az erősorrendet is befolyásolhatja, az az aszfalt hőmérséklete, ami mindössze 24 fokot mutatott. Ez 16 fokkal alacsonyabb, mint a második, és 14 fokkal hűvösebb, mint az első szabadedzés kezdetén mért értékek.

Az első tíz percben csupán a két Alpine autó teljesítette a mért kört, de ezt követően Lewis Hamilton megérkezett a lágy gumikon, és 1:27.351-es idővel átvette a vezetést. Később ennél is gyorsabb volt, 1:26.529-re javította az idejét. Charles Leclerc azonban még ennél is fényesebben brillírozott, és 1:26.494-es időt futott. A hűvösebb időjárási viszonyokat szinte megváltóként váró Mercedesszel George Russell az első mért körével csupán 0,165 másodpercre lemaradva zárt Leclerc mögött, míg Max Verstappen mindössze 5 ezredmásodperces hátránnyal követte őt a második pozícióban.

Leclerc a féltávhoz közeledve 1:25,922-es időt futott, ezzel közel 6 tizedmásodperccel megelőzte Verstappent. Ám nem sokkal később a címvédő is felgyorsult, és 0,244 másodpercre csökkentette a hátrányát. Hamilton szintén gyorsabb lett, de így is 4 tizeddel maradt el csapattársától. Verstappen újabb próbálkozása során lila első szektort futott, de a második szektor végén Pierre Gasly feltartotta, így végül csupán 21 századmásodpercet tudott javítani.

A verseny felénél a legjobb tíz között a következő sorrend alakult ki: Leclerc, Verstappen, Russell, Hamilton, Antonelli, Bearman, Norris, Piastri, Tsunoda és Bortoleto. Érdekesség, hogy a Haas fiatal tehetsége kivételével mindannyian lágy gumikon futották a legjobb köreiket.

Ahogy az utolsó 20 perchez közeledtünk, a Mercedes csapata volt az első, akik friss lágy gumikat választottak. Russell ezen a szetten javítani tudott, de végül 2 tizedmásodperccel elmaradt Leclerc-től, így csak a második helyet tudta megszerezni. Antonelli is gyorsabb lett, de a köridője 5 tizeddel maradt el, így a 5. pozícióban továbbra is meg kellett elégednie.

A két McLaren érkezése igazi izgalmat hozott a versenybe: Norris 1:25,606-os idővel átvette a vezetést, de nem sokáig örülhetett, mert Piastri 4 századdal gyorsabb időt futott, és 1:25,566-tal megelőzte őt. A helyzet azonban nem tűnt tartósnak, hiszen Verstappen a második szektor végén még a McLarenek előtt haladt, ám a harmadik szektorban annyira lelassult, hogy végül 0,019 másodperccel elmaradt Piastri idejétől. Norris viszont így is megőrizte a helyét a második pozícióban.

Piastri "trónfosztását" végül Leclerc hajtotta végre, amikor bő tíz perccel a verseny vége előtt egy figyelemre méltó 1:25,498-as idővel átvette a vezetést. Az előnye azonban csupán 0,068 másodperc volt, ami izgalmas csatát ígért. Lewis Hamilton eközben kénytelen volt lemondani a legjobb gumijain futott gyors kört, miután felvezető köre végén, az utolsó kanyarból kigyorsítva megcsúszott. Ennek következtében visszavett a gázt, és inkább egy újabb felvezető kört tett meg. Amikor végre nekilendült a gyorskörének, az első szektorban már lila időt futott, a második szektorban pedig 0,074 másodperces előnyre tett szert Leclerc-hez képest. A Copse-kanyarban azonban egy az ideális íven fekvő törmelék megakadályozta, hogy tökéletes íven forduljon, ezt követően pedig a pályán életbe lépett piros zászló miatt azonnal a boksz felé vette az irányt.

A helyzet úgy alakult, hogy a piros zászlót a törmelék miatt kellett előhúzni, amely Olivier Bearman Haas autójából származott. Az utolsó négy percben még újraindították a tréninget, és minden pilóta visszatért a pályára, de javításra már senkinek nem volt lehetősége. Gabriel Bortoleto ugyanis egy hatalmas tempóval csúszott ki a Becketts kanyarban, átrepülve a fűn, ami következtében súlyosan megrongálta Sauberének jobb első felfüggesztését. A brazil versenyző végül a kavicságyban landolt, így újabb piros zászló lengetésére került sor, ami végleg lezárta az edzést.

Ezen kívül egy másik érdekes esemény is történt: Bearman, a versenyre való felkészülés közben, megpróbálta a lehető legrövidebb féktávot választva behúzni a bokszutcába. Azonban figyelmen kívül hagyta, hogy a fékei még hidegek voltak. A Haas hátsó része váratlanul megcsúszott, és a brit pilóta orral a falnak csapódott. Szerencsére csak az első szárny és az orrkúpo szenvedett sérülést, így végül saját kerekein tudott begurulni a szerelőihez.

Az utolsó szabadedzés izgalmas végjátékát Leclerc uralta, aki a legjobb időt futotta. Őt követte a sorban Piastri, Verstappen, Norris, Tsunoda és Bearman, míg Albon, Russell, Hadjar, Lawson, Hamilton, Sainz, Ocon, Antonelli, Hülkenberg, Bortoleto, Alonso, Colapinto, Stroll és Gasly zárták a sort. A versenyzők teljesítménye igazán figyelemre méltó volt, és már mindenki a következő megmérettetésre koncentrál.

Related posts