Hadjar első pontszerzése: "Ez volt a legjobb versenyem! Idén először érzem magam igazán elégedettnek." | M4 Sport


Kína után Isack Hadjar már a második top 10-es rajthelyét sikeresen kihasználta, és ezzel a japán versenyen feliratkozott a Forma-1-es pontszerzők elit klubjába!

Két hete Kínában is összejött a Q3-as szereplés Isack Hadjarnak, és akkor is bizakodva várta a verseny a 7. rajtkocka megszerzése után, ám a Racing Bulls gyengébb vasárnapi tempója és a csapat rossz stratégiája miatt végül esélye sem nyílt a pontszerzésre. A Japán Nagydíjon másképp alakult. A francia újonc Szuzukában is a 7. helyről rajtolt, de most jól használta az autója tempóját, a boxfal a taktikát is jól alakította, így egyetlen pozícióvesztéssel, a 8. helyen intették le a versenyzőt.

Hadjarnak ez volt a második alkalom, hogy nagydíjrajtja során a rajtrácson állt, és a melbourne-i bemelegítő körön történt balesete mára már csak egy távoli, homályos emléknek tűnik, köszönhetően a kiemelkedő teljesítményének. A pozícióvesztés és az, hogy a verseny során egy viszonylag ritka előzést hajtottak végre ellene, nem igazán róható fel neki. Néhány körrel a rajt után a kemény gumin gyorsan belelendülő Lewis Hamilton DRS segítségével előzte meg őt, ami a verseny dinamikáját tekintve nem meglepő.

"Nem harcolsz Lewisszal. Ő nyilvánvalóan túl nagy falat" - ismerte el Hadjar, aki meg sem próbálta feltartani az első kanyar belső ívén bebújó hétszeres világbajnokot. "A rajt mindenesetre klassz volt. Tartottuk a pozíciót, aztán kicsit támadtam Kimit, de nem volt elég."

Hadjart büszkévé tette, hogy nem akárhol, a versenyzőt középpontba állító Szuzukában érte el ezt a mérföldkövet. "Klassz hely ez az első pontszerzéshez! Nagyon örülök. Igazán szeretem ezt a pályát. Nagyon embert próbáló volt. Teljesen készen voltam a verseny utolsó negyedében" - ismerte el. "Még így is teljes gőzzel mentem, de szenvedtem egy kicsit. Az elején talán némi ráhagyással mentem. Talán lehettem volna valamivel hatékonyabb is, de ez egy jó gyakorlás volt, az biztos."

Hadjarnak igazán izgalmas hétvégéje volt. A szombati időmérő első felvonásában sajnos egy kellemetlen incidenssel kellett szembenéznie a biztonsági övével, de nem engedte, hogy ez megzavarja a koncentrációját. Még a szorongatott helyzet ellenére is sikerült továbbjutnia. Miután sikerült rendeznie a problémát, egy pillanatra sem lassított, egészen a Q3-ig menetelt. Hozzáállásával, versenyzési stílusával és villámgyors tempójával máris sokakban megfogalmazódott a meggyőződés, hogy a Red Bull helyes döntést hozott az idei előléptetésével kapcsolatban.

"Sanghajban már éreztem, hogy egyre gyorsabbá válok, de a stratégiám miatt nem tudtam ezt a teljesítményt pontokra váltani. Az autót jónak találtam, de az időmérő során még több tempót fedeztünk fel, és a rajtnál is bátrabb voltam, ami lehetővé tette, hogy megőrizzem a pozíciómat és végre megszerezzem az első pontjaimat."

A biztonsági öves esetére visszautalva hozzátette:

A felvetésre, hogy egy ilyen élmény után bármire képes lehet az ember, Hadjar csak egy sejteket átható mosollyal reagált. "Ha ezt túlélem, az azt jelenti, hogy igazi erő lakozik bennem!"

Kiemelte, hogy a verseny során minden a legnagyobb rendben zajlott az ő teljesítményével. "Ha nem így lett volna, biztosan kiálltam volna!" - nevetett, szemeiben csillogott az önbizalom.

Az újonc bízik benne, hogy a folytatás is hasonlóan sikeres lesz. "Minden körülmények között jó az autónk, minden kanyarban és minden pályatípuson. Szerintem Bahreinben is ott leszünk. A teszt talán nem sikerült a legjobban, de magabiztosak vagyunk."

A brit Sky Sports riportere felvetette, ezek után talán Hadjar lépett előre a sorban a Red Bull versenyzőprogramjában. "Nem igazán tudom, hol tartok, hogy őszinte legyek. Az biztos, hogy sosem utasítanék vissza egy hívást. De az igazat megvallva egyelőre csak élvezem a pillanatot."

A 17.-ként célba érkező Liam Lawson mindenképpen lenyűgözte a közönséget, hiszen első nekifutásra felülkerekedett a kihívásán. Hadjar véleménye szerint, bár Lawson a versenyen debütált az idei Racing Bullsszal, mégis a rutintalansága érződött, de a teljesítménye így is figyelemre méltó volt.

"Tedd különlegessé a szövegedet" - mondta a csapattársának.

Lawson számára igencsak kihívásokkal teli verseny zajlott. A 13. helyről rajtolva, az első kanyarban pozíciót veszített Cunoda Juki ellenében, és az első etap során nem tudta utolérni a japán versenyzőt. Az elnyújtott közepes gumikkal teljesített első szakasz nem hozta meg a várt eredményeket. A kerékcserét a mezőnyből a legtovább, egészen a 33. körig halogatta, de hiába kapott a végjátékra lágy keverékű gumikat, a nagy felzárkózásra nem került sor.

"Lényegében ennyi történt, nem sok új dolgot tudok hozzátenni" - mondta Lawson. "Hosszú ideig kint tartózkodtunk. Próbálkoztunk egy megoldással, de sajnos nem hozta a várt eredményt. Már a rajt is kihívást jelentett, az első kör igazán nehéz volt. Tanulni fogunk ebből a tapasztalatból."

Jelenleg azon fáradozom, hogy jobban megismerjem az autómat. A hétvégén kellemesen haladtunk, bár néha akadtak nehézségeink a tempóval. Ennek ellenére mindig találok valami jót a helyzetben.

Related posts