Kínában megkezdődött egy forradalmi akkumulátor cella gyártása, amely potenciálisan duplájára növelheti a villanyautók hatótávját. Ez az innováció új távlatokat nyithat a elektromos járművek világában, lehetővé téve a hosszabb utazásokat és csökkentve a t


A világ első olyan gyártósora, amely képes nagy kapacitású, szilárdtest-akkumulátorok előállítására, mostantól valósággá vált - jelentette be a kínai állami média. Az üzemet a neves GAC Group hozta létre, állami támogatás révén, és amennyiben minden a tervek szerint alakul, itt hamarosan forradalmi újításokat hozó akkumulátorokat gyárthatnak nagyüzemi környezetben.

Az újonnan kifejlesztett akkumulátor legfőbb vonzereje, hogy a cellák kapacitása túllépi a 60 Ah-t. Jelenleg még nem osztottak meg részletes technikai információkat, de a GAC Group kutatási igazgatója hangsúlyozta, hogy azok az elektromos járművek, amelyek jelenleg 500 kilométert képesek megtenni egy töltéssel, ezzel az új akkumulátorral akár 1000 kilométeres hatótávra is képesek lehetnek.

A szilárdtest-akkumulátortechnológia révén elérhető előnyök között kiemelkedő szerepet játszik a biztonságosság, mely a hagyományos folyékony elektrolitos akkumulátorokkal szemben jelentős előnyt biztosít. Ezen újgenerációs akkumulátorok nemcsak a mechanikai és hőmérsékleti terhelésekkel szemben mutatnak fokozott ellenállást, hanem a GAC által elért 7,7 mAh/cm2 területi kapacitás is figyelemre méltó. Ezzel szemben a klasszikus, folyékony elektrolitos megoldásoknál ez az érték általában csak 5 mAh/cm2 körüli, ami az elektródfelületre vonatkozó területi kapacitást tükrözi a közleményük szerint.

A GAC Group másik jelentős újítása a száraz anódgyártási eljárás bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy több lépést egyetlen fázisba sűrítsenek. Ezzel a módszerrel az iszapkeverés, a hengerelés és a bevonás folyamatai összeolvadnak, ami nemcsak a folyamat energiafogyasztását csökkenti, hanem a kész alkatrészek hatékonyságát is növeli. Továbbá, az új anódok jelentős hőállósággal bírnak: míg korábban az átlagos tűrési határ 200 Celsius fok volt, a mérnökök most már 300-400 Celsius fokos maximális hőmérsékletet is elérhetőnek tartanak.

Ha a technika működik, akkor az áttörést hozhat az akkumulátoriparban, hiszen egyelőre a szilárdtest akkumulátorral is még csak kísérleteznek a legtöbben. A GAC 2026-ra ígér éles teszteket utcai elektromos autókkal és ha minden a terv szerint halad, akkor 2027 és 2030 között kereskedelmi forgalomba kerülhetnek az első ilyen akkumulátorral szerelt autók is.

Related posts