Forma-1: A sebesség, a technológia és a versenyszellem csúcspontja, ahol a világ legjobb pilótái és csapatainak mérnökei összemérik tudásukat a legmodernebb autók volánja mögött. A versenyek nem csupán a motorok zúgásáról és a gumicsikorgásról szólnak, ha
Norris győzelmet aratott Mexikóban, ezzel pedig átvette a vezetést az összetett versenyben.
A McLaren brit pilótája, Lando Norris, lenyűgöző rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1-es Mexikói Nagydíjon, ezzel átvéve a vezetést a világbajnoki pontversenyben csapattársától, Oscar Piastritól, aki a futamot az ötödik helyen zárta. A második helyen Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője végzett, míg a dobogó harmadik fokára a címvédő és négyszeres világbajnok, Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője állhatott fel. Az izgalmas verseny során Norris remek stratégiájának és kiváló tempójának köszönhetően biztosította be a győzelmet a mexikói pályán.
A rajt utáni első kanyarba a pole-pozícióból startoló Norris ért be elsőként, mögötte Leclerc, Lewis Hamilton (Ferrari) és Verstappen küzdött egymással. Mivel a címvédő a tülekedésben a kerékvetőre szorult, nem tudott megfelelően fékezni, elhagyta a pályát, és a bukótéren átvágva tett szert előnyre, így aztán visszatértekor át kellett adnia néhány pozíciót azoknak a riválisoknak, akiket a pályán kívül hagyott le.
Norris magabiztosan vezetett, zavartalanul száguldva az élen, míg Leclerc a második pozíciót foglalta el. Hamiltont Verstappen vette célba a harmadik helyért, de miután megelőzte, a hétszeres világbajnok brit nem adta fel, és megpróbálta visszavenni pozícióját. Az akció azonban nem úgy sült el, ahogy tervezte; Hamilton elhagyta a pályát, és szabálytalanul, a füvön keresztül tért vissza, így Verstappen elé került. A versenybírók hamarosan 10 másodperces időbüntetést szabtak ki rá a történtek miatt.
A 20. körben Norris már majdnem kilenc másodperccel vezetett Leclerc előtt, harmadikként pedig a megbüntetett Hamilton száguldott. Verstappen ötödik volt, a Hamiltonnal vívott csatája közben ugyanis Oliver Bearman (Haas) megelőzte őt, és feljött negyediknek. Piastri a rajt után kilencedik volt, és csak egyetlen pozíciót tudott javítani az első húsz körben.
A 24. körben a Ferrari a pitbe hívta Hamiltont a kerékcserére, aki éppen a 10 másodperces büntetését töltötte le. Ennek következtében jelentős hátrányba került, és ami még meglepőbb, hogy az egy körrel később bokszba érkező Piastri is megelőzte őt, amikor visszatértek a versenypályára.
A második helyről Leclerc a 31., az élről Norris pedig a 34. körben cserélt kereket, utóbbinak azonban olyan nagy előnye volt már az ekkor második Verstappen előtt, hogy simán visszaállt az első pozícióba.
Néhány körrel később Verstappen is friss abroncsokat kapott, és nyolcadiknak tért vissza a mezőnybe. Ekkor Norris vezetett magabiztos előnnyel, mögötte Leclerc és Bearman száguldott a második és a harmadik helyen. Őket egy hármasfogatban követte Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), George Russell (Mercedes), valamint Piastri, majd sorrendben Hamilton és Verstappen következett.
Bearman, Russell, Piastri és Antonelli - valamint Hamilton - a 48. és 49. körben másodszor is a bokszba látogattak friss gumikért, aminek következtében Verstappen a harmadik helyre lépett előre.
A hajrában Piastri felkapaszkodott ötödiknek, Verstappen harmadik maradt Leclerc mögött, a negyedikként záró Bearman pedig F1-es pályafutása legjobb eredményét érte el.
A világbajnoki szezon a következő hétvégén folytatódik Brazíliában, ahol izgalmas versenyek várnak ránk.
Eredménykövető rendszer
Forma-1 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros, 71 kör, összesen 305,584 km):
A verseny eredményei a következőképpen alakultak: az élen Lando Norris végzett, aki a McLaren csapat színeiben 1:37:58.574-es idővel zárta a futamot. Őt követi Charles Leclerc, a Ferrari monacói pilótája, aki 30.324 másodperces hátránnyal érkezett a célba. Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a harmadik helyen végzett, 31.049 másodperces lemaradással. A negyedik pozíciót Oliver Bearman szerezte meg a Haas színeiben, 40.955 másodperces hátránnyal. Oscar Piastri, az ausztrál McLaren pilóta, a ötödik helyet foglalta el, 42.065 másodperces eltéréssel. Andrea Kimi Antonelli, az olasz Mercedes versenyző, 47.837 másodperces lemaradással a hatodik lett. George Russell, szintén brit és a Mercedes csapat tagja, a hetedik helyen zárt, 50.287 másodperces hátránnyal. Lewis Hamilton, a Ferrari másik brit klasszisa, 56.446 másodperces különbséggel a nyolcadik pozíciót szerezte meg. Esteban Ocon, a francia Haas pilóta, 1:15.464-es idővel a kilencedik helyen végzett, míg a tizedik pozíciót Gabriel Bortoleto, a brazil Sauber versenyzője zárta 1:16.863-as idővel.
Pole-pozíció: Norris Ez a pillanat most a gyorsaság és a tehetség ünnepe, hiszen Norris a legjobb formáját hozza. Az izgalom a levegőben vibrál, ahogy a rajtvonalhoz áll, készen arra, hogy megmutassa, mire képes. A szurkolók szívében már most ott vibrál a remény, hogy ez a nap a győzelem napja lesz. A versenyzők világában minden egyes másodperc számít, és Norris nem csupán a pole-pozíciót foglalja el, hanem a jövő ígéretét is. Indulásra készen, az adrenalin szintje a csúcson – készen áll a kihívásra!
A világbajnoki pontversenyek friss állása
Íme a versenyzők rangsora az aktuális pontállással: 1. Norris - 357 pont 2. Piastri - 356 pont 3. Verstappen - 321 pont 4. Russell - 258 pont 5. Leclerc - 210 pont 6. Hamilton - 146 pont 7. Antonelli - 97 pont 8. Alexander Albon (Thaiföld, Williams) - 73 pont 9. Nico Hülkenberg (Németország, Sauber) - 41 pont 10. Isack Hadjar (Franciaország, RB) - 39 pont 11. Carlos Sainz Jr. (Spanyolország, Williams) - 38 pont 12. Fernando Alonso (Spanyolország, Aston Martin) - 37 pont 13. Bearman - 32 pont 14. Lance Stroll (Kanada, Aston Martin) - 32 pont 15. Liam Lawson (Új-Zéland, RB) - 30 pont 16. Esteban Ocon - 30 pont 17. Yuki Tsunoda (Japán, Red Bull) - 28 pont 18. Pierre Gasly (Franciaország, Alpine) - 20 pont 19. Bortoleto - 19 pont Ez a lista jól tükrözi a versenyzők teljesítményét az idény során, ahol a legszorosabb küzdelem a dobogós helyekért zajlik!



