Feszültség alakult ki a Mercedes és a társtulajdonos között? A csapat hivatalosan is reagált | M4 Sport


A vegyipari vállalat 2021 óta áll a Mercedes mögött, ráadásul a partnerség kezdete óta a Daimler és Toto Wolff mellett a cég egyharmados tulajdonosává is vált. A Telegraph értesülései szerint a felek között, amikor az eredetileg 2024 végéig érvényes szerződést újra átbeszélték, feszültségek merültek fel.

A cikk alapján az Ineos a kilépés szélére került a partnerségből, míg a Mercedes jelentős pénzügyi tartalékot képezett arra az esetre, ha vissza kellene vásárolnia Jim Ratcliffe, a cég vezetőjének harminchárom százalékos részesedését. Mindez a vállalat üzletpolitikájának megváltozása után következett be, ami számos partnerre kihatott.

Vitás helyzet alakult ki Ratcliffe köre és az Ineos által támogatott vitorláscsapat, valamint az új-zélandi rögbiválogatott között. Emellett a hírek szerint a Manchester Unitednél is jelentős költségcsökkentési lépések várhatóak a támogató részéről.

Ami az F1-et és a Mercedest illeti, a Telegraph úgy tudja, Ratcliffe az utolsó pillanatban úgy döntött, továbbra is elkötelezett marad a sportág és a csapat iránt. A londoni bemutató után viszont újra felmerült, hogy valami nem stimmel a felek között, a Mercedes autójáról ugyanis eltűnt az Ineos vörös színe és a logók száma, mérete és pozíciója is változott.

A versenygépek felületén ugyan feltűnnek a logók, ám korántsem olyan domináns módon, mint az előző esztendőkben. A Mercedes nemrégiben reagált erre a jelenségre, valamint a korábbi pletykákra is, hangsúlyozva, hogy a módosítás szándékos volt, és a kapcsolatuk továbbra is szilárd alapokon nyugszik.

A szóvivő megjegyezte, az Ineos támogatása "folyamatos és stabil" a márkajelzés pedig azért kevésbé hangsúlyos, mert a csapat most "további kereskedelmi lehetőségeket" szeretne teremteni az új szponzorok számára egy "új stratégia keretén belül", ez a lépés pedig nem "jele a partnerség megszakadásának."

Related posts