Ez a hír biztosan nem lesz kedvező a Google számára: az OpenAI saját böngésző fejlesztésén munkálkodik.
A keresőmotorok világát követően a böngészők piacán is megkezdi hódító útját a ChatGPT fejlesztőcsapata. Az OpenAI értesülések szerint már gőzerővel dolgozik saját Google Chrome alternatíváján, amely új színt vihet a böngészési élményekbe.
Nem mondható túl izgalmasnak a böngészők versenye: a Starcounter októberi adatai szerint a Google Chrome magabiztos, 66,65 százalékos előnnyel uralta a böngészőpiacot. A második helyet a Safari (18,09%), a harmadikat pedig a Microsoft Edge (5,26%) foglalta el.
Az utóbbi években a helyzet lényegében stagnált, csupán néhány százalékpontos változások figyelhetők meg, de a Chrome dominanciája továbbra is megkérdőjelezhetetlennek tűnik. Ugyanakkor egy új kihívó is a színen van, amely nem ismeretlen a Google számára: az OpenAI, amely a mesterséges intelligencia által vezérelt chatbotjával és a frissen debütáló keresőmotorjával készül belépni a piacra, hogy megpróbálja követni a Google nyomvonalát.
A The Information legfrissebb hírei alapján a ChatGPT fejlesztői egy saját böngésző kiadásának lehetőségét mérlegelik. A tervezett böngésző középpontjában természetesen a kereső és chatbot funkciók állnának, amelyeket szoros integrációval valósítanának meg. Az OpenAI már folytatott megbeszéléseket néhány weboldal- és alkalmazásfejlesztővel, és vannak olyanok, akiknek már volt lehetőségük megtekinteni a böngésző korai prototípusát. Jelenleg azonban a cég még messze van attól, hogy hivatalosan bemutassa a böngészőt – ha egyáltalán megvalósítják valaha ezt az elképzelést.
A The Information egy másik érdekes részletről is ír, értesüléseik szerint ugyanis az OpenAI a Samsunggal is tárgyalt arról, hogy a dél-koreai gyártó készülékein az ő technológiájuk álljon a mesterségesintelligencia-funkció mögött. Ez azért lehet érdekes, mert jelenleg a Google a Samsung partnere ebben.
A Reuters megkereste az ügyben az OpenAI-t, a Google-t és a Samsungot, de eddig egyik vállalat sem reagált a megkeresésükre.