Erdő Péter gondolatai szerint meggyőződésünk, hogy képesek vagyunk közvetlen kapcsolatba lépni Istennel, és hogy az Ő befolyása jelentős szerepet játszik az emberiség jövőjének alakulásában.


A bíboros arról beszélt: nem tudjuk pontosan, hogy Isten hogyan és mikor, de hisszük, hogy valamiképpen beavatkozik a világ dolgaiba. Ezért "odaadó könyörgésünk" arra irányul, hogy az Istennel való személyes kapcsolatban kérjük a békét, kérjük a segítségét a mi történelmünkben, a mi környezetünkben.

Hozzátette:

Erdő Péter szólt arról: az embernek bármilyen nehéz helyzetben van reménye, és ezt a reményt Jézus adja. Mert ha Isten emberként megszületett, meghalt és föltámadt, akkor a mi emberi életünk sem ér véget a halállal, hivatásunk több a földi életnél. Ez az életünk igazi perspektívája.

A bíboros szavaival élve: "Krisztus a mi reménységünk, hiszen az ő feltámadása hordozza azt az ígéretet, hogy mi is új életre kelünk." E rövid, mégis mély jelentésű megfogalmazás tömören összefoglalja a Krisztus-esemény lényegét és örömhírét. Éppen ezért Jézus születése nem csupán a szeretet ünnepe, hanem a reményé is.

Erdő Péter említette, hogy a 2025-ös szentév, amelyet Ferenc pápa szenteste nyit meg Rómában, a "remény zarándokai" mottót viseli. Ez a remény sokféleképpen megnyilvánulhat: bízhatunk Isten irgalmában, aki megbocsáthat nekünk és embertársainknak, valamint abban is, hogy a Földön támogatást találunk kisebb és nagyobb problémáink megoldásában.

A szentévekről beszélve felidézte:

A gyakorlatban nehéz megmondani, mennyire valósult meg ez az elképzelés, de az eszmény, hogy ötven évente újra kell kezdeni, elengedve az adósságokat és az igazságtalan viszonyokat, valóban figyelemre méltó. A földek parlagon hagyása, hogy regenerálódjanak, ökológiai szempontból is rendkívül időszerű és fontos gondolat.

Kifejtette, hogy a keresztény szentév a Krisztus által hozott megváltás szellemében a bűnbocsánat lehetőségét is magában foglalja, ám ennek eléréséhez elengedhetetlen a bűnbánat kifejezése is.

Az első jubileumi évet VIII. Bonifác pápa hirdette meg 1300-ban, emlékezve a régi hagyományokra. Eredetileg 100 évente tartották meg ezeket a szentéveket, ám idővel ez az időtartam fokozatosan lerövidült, és végül 25 évre csökkent. A búcsú elnyerése mindig valamilyen erényes cselekedethez volt kötve, amely jellemzően a vezeklés formájában valósult meg. A vezekléshez gyakran zarándoklat is társult, ami a középkori emberek számára nemcsak lelki kihívást jelentett, hanem sok esetben komoly, sőt, életveszélyes megpróbáltatást is.

Hozzátette, hogy más jótettekhez is kapcsolódtak búcsúk, de a szentév során különösen a zarándoklatokkal hozták összefüggésbe. E hagyomány szellemisége tükröződik Ferenc pápa döntésében, aki a 2025-ös szentév központi témájául a remény zarándokait választotta.

A zarándoklat célja nem feltétlenül Róma kell, hogy legyen. Ferenc pápa lehetőséget adott arra, hogy minden egyházmegyében, a székesegyházakban és más, "kisebb bazilika" címmel rendelkező templomokban, valamint a főpásztor külön döntése alapján további helyszíneken is elérhető legyen a teljes búcsú.

Természetesen! Kérlek, írd meg, mely szöveget szeretnéd egyedivé tenni, és szívesen segítek átfogalmazni vagy újraalkotni!

Természetesen! Kérlek, írd le, hogy milyen szöveget szeretnél egyedivé tenni, és szívesen segítek!

Related posts