Megnyitotta kapuit az eNYUGTA aloldal a NAV hivatalos weboldalán!

Az első időszak az e-pénztárgépet fejlesztőkről és gyártókról szól, ők most minden technikai részletet, fejlesztési dokumentációt, és az engedélyeztetés lépéseit is megtalálják a honlapon, egy helyen - hívja fel a figyelmet a NAV közleménye.
Az e-pénztárgépek fejlesztése, akárcsak az online számlázóprogramok esetében, bárki számára lehetséges, aki megfelel a szükséges kritériumoknak és benyújtja a forgalmazási engedély iránti kérelmét a NAV-hoz. Az adóhatóság szigorúan ellenőrzi, hogy a rendszer a jogszabályoknak megfelelően működjön, és figyelemmel kíséri az e-nyugta kiállítását, valamint a nyugtatárba történő küldés folyamatát is. Emellett gondoskodik arról, hogy a rendszer ne kínáljon lehetőséget az adóügyi szabályok kijátszására. Amennyiben a benyújtott kérvény megfelel a feltételeknek, a NAV kiadja a szükséges engedélyt a forgalmazásra.
A hivatal célja, hogy támogassa a kisvállalkozásokat, ezért egy ingyenes, könnyen használható e-pénztárgép megoldást kínál. Ehhez csupán egy okostelefonra van szükség, amelyre a vállalkozók letölthetik az ingyenes e-pénztárgép alkalmazást. Továbbá ajánlott egy egyszerű nyugtanyomtató beszerzése is, hogy azok számára is elérhető legyen a papíralapú nyugta, akik azt preferálják. A kisvállalkozások számára különösen előnyös lehet az e-pénztárgépre való átállás, hiszen a papírmentes nyugtaadás mellett jelentős mértékben csökkenti az adminisztrációt, megkönnyíti a használatot, és költségmegtakarítást is eredményez a kereskedők és vásárlók számára egyaránt.
Az e-pénztárgépek jelentős előnyöket kínálnak az online pénztárgépekkel szemben. Például ezeknél a készülékeknél nincs éves kötelező szervizelés, ami évente átlagosan 25 ezer forint megtakarítást jelent a vállalkozások számára. Emellett a papírnyugtákat helyettesítő elektronikus nyugták révén nyugtánként 10 forintot takaríthatnak meg. Az e-pénztárgépet használó cégek számára további előny, hogy mentesülnek a bizonylatok megőrzésének kötelezettsége alól, mivel a rendszer automatikusan tárolja a nyugtákat, amelyek tíz évig elérhetőek.
Az e-pénztárgépek két fő kategóriába sorolhatók: felhőalapú és hardveralapú. A hardveralapú megoldások esetében egy dedikált adóügyi egység garantálja a folyamatos kapcsolatot a NAV rendszerével. Ezzel szemben a felhőalapú változatok jellemzően egy okostelefonra telepíthető alkalmazás formájában érhetők el, lehetővé téve a rugalmas és könnyű használatot.
A jelenlegi jogszabályok értelmében az online pénztárgép használatára kötelezett vállalkozások – mint például kiskereskedelmi üzletek, éttermek, szálláshelyek, taxisofőrök, plasztikai sebészek, gyógyszertárak, masszőrök és konditermek – összesen több mint 200 ezer online pénztárgépet üzemeltetnek. Ezek a vállalkozások továbbra is igénybe vehetik az online pénztárgépeket, de lehetőségük van arra is, hogy áttérjenek a hardveralapú e-pénztárgépekre. Az online pénztárgépek a zökkenőmentes átállás érdekében egészen 2028. július 1-ig használhatók.