Lehet, hogy a Maserati is eladósorba kerül?

A Stellantis a Maserati eladásának lehetőségét is mérlegeli – még ha ezt hivatalosan nem is ismerik el. A 14 márkából álló autóipari óriás portfóliójának átalakítására készül, és bár az eladást tagadják, a háttérben már zajlanak az elemzések a potenciális lehetőségekről. A helyzet komolyan aggasztó, hiszen a Maserati a Stellantis egyetlen luxusmárkája, így a döntés komoly következményekkel járhat.
A Reuters értesülései alapján a Stellantis vezetése fontolóra veszi a Maserati értékesítését, miközben átfogóan felülvizsgálják a vállalat márkaportfólióját. Jelenleg a Stellantis 14 különböző márkát felügyel, beleértve a Jeepet, az Alfát, a Peugeot-t és a Chryslert, de egyre nehezebb számukra, hogy minden márkára elegendő figyelmet és erőforrást szenteljenek. Belső viták során felmerült a kérdés: a Maserati-t megtartják és revitalizálják, vagy eladják, hogy a többi márkára összpontosíthassanak.
A hivatalos álláspont szerint "a Maserati nem eladó", ugyanakkor a McKinsey tanácsadócéget megbízták azzal, hogy értékelje az amerikai importvámok hatását és a márka jövőbeli lehetőségeit - köztük az esetleges eladást is. A döntést várhatóan az új vezérigazgató, Antonio Filosa hivatalba lépése után hozzák meg.
A Maserati 2024-es értékesítési teljesítménye drámai csökkenést mutat, hiszen mindössze 11.300 járművet értékesítettek, ami több mint 50%-os visszaesést jelent az előző évhez viszonyítva. Emellett a vállalat 260 millió eurós veszteséget könyvelhetett el. Jelenleg új modell bemutatóját nem tervezik, ami tovább fokozza a márka jövőjével kapcsolatos aggályokat és kérdéseket.
A Stellantis igazgatóságán belül komoly nézeteltérések merültek fel: míg egyes tagok úgy vélik, hogy a Maserati nem kapja meg a szükséges támogatást a sikeres újjáélesztéshez, ezért talán érdemes lenne megválni tőle, mások viszont attól félnek, hogy a luxusmárka elvesztése jelentős presztízsveszteséget okozna a vállalat számára.
Felvetődött, hogy a kínai gyártók, mint például a Chery, potenciálisan érdeklődhetnek az európai autómárkák iránt. Hasonlóan ahhoz, ahogy a Geely megszerezte a Volvót, vagy a SAIC az MG-t, egy európai luxusmárka megszerzése a kínai vállalatok számára komoly ugródeszkát jelenthetne a kontinens piaci terjeszkedéséhez.