BMW 330e xDrive: Fokozott teljesítmény és kibővített elektromos hatótávolság | ma7.sk A BMW 330e xDrive új generációja nemcsak a megszokott dinamikus vezetési élményt kínálja, hanem egy erősebb akkumulátorral is büszkélkedhet, amely jelentősen megnöveli
A klasszikus szedán alapforma természetesen maradt, az emberszabású vesék szintén, maga az egész kasztni viszont valamivel pengésebbé vált. De tényleg csak valamivel, mert ennek az autónak a célcsoportja konzervatívabb ízlésű vásárlókból áll. Ha viszont ők is kicsivel többre vágynak, megrendelhetik a tesztautót is ékesítő M dizájncsomagot, elöl hatalmas légnyelőkkel, hátul két kályhacsőnyi kipufogóvéggel/diffúzorral/decens légterelővel, 19 hüvelykes attraktív alufelnikkel, vagy éppenséggel a képeinken is látható Arctic Race Blue metálfényezéssel...
A kiváló minőségű anyagok és a precíz illesztések témájában felesleges hosszasan értekezni, hiszen ezek már szinte maguktól értetődőek. A vezetéstámogató rendszerek sora pedig igazán lenyűgöző, szinte végtelen lehetőségeket kínál, ami tökéletesen illeszkedik egy prémium autóhoz. Például a kamerarendszer olyan madártávlatú képet nyújt, amely lehetővé teszi, hogy az autót és annak környezetét tetszőleges szögből láthassuk.
A tempomat intelligensen alkalmazkodik a sebességkorlátozó táblákhoz, míg a sávtartó és a koccanásgátló rendszerek is magától értetődő részét képezik a vezetési élménynek. Az automata parkolóasszisztens is ott van, hogy megkönnyítse a parkolást. Az infotainment rendszer különlegessége a körtárcsás/nyomógombos iDrive kezelőfelület, amely nemcsak hogy megakadályozza a képernyő zsírosodását, hanem minimális figyelemelterelést is biztosít a vezetés során.
Az egész középkonzol igazi dizájncsoda, melyben a Swarovski-gyémántokra emlékeztető elegáns váltópöcköt is megtalálhatjuk. A digitális műszerfal harmonikus egységet alkot a központi kijelzővel, amely a márka tradícióinak megfelelően enyhén a vezető irányába van elforgatva. A hifi rendszer csúcsminőségű Harman Kardon, míg az M sportcsomag leglátványosabb belső elemei a sportos vonalvezetésű elülső ülések és a kellemes tapintású, vastag bőrkormány. Ami a helykínálatot illeti, hátul jelentős mértékben bővült az előző modellhez képest, bár a benzin- és dízelváltozatoknál 480 literes csomagtér helyett itt 375 literesre csökkent az akkumulátor miatt. Ugyanakkor az ülések osztott hátsó támlái lehetőséget adnak arra, hogy külön-külön előre dőlhessenek, így fokozva a variálhatóságot.
Ahogyan már korábban említettük, a tesztautónk a hibrid változat erősebbik verziója volt, amely lenyűgöző 215 kW (292 LE) rendszerteljesítménnyel és 420 Nm-es össznyomatékkal büszkélkedhetett. (A 320e modell esetében ezek a számok 204 LE és 350 Nm-ra csökkennek.) A közel 300 lóerős teljesítményét egy kétliteres benzinmotor és egy villanymotor kombinációja biztosította; a pontos teljesítménymutatók a műszaki specifikációk között találhatók. A tesztelt példány összkerékhajtással rendelkezett, és a váltó is a megszokott nyolcgangos Steptronic automata volt, ami tovább fokozta a vezetési élményt.
Az új generáció legnagyobb erőssége kétségkívül a szinte megduplázott, 11,2 kWh-ról 19,5 kWh-ra növelt akkumulátor. A gyártó ígérete szerint ez a kapacitás akár 89 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot is lehetővé tehet. Bár ezt a számot nem sikerült elérnem, a 70 kilométeres hatótávolság is teljesen kielégítő volt számomra, különösen figyelembe véve, hogy téli körülmények között végeztem a tesztet.
Az új akkumulátor töltési teljesítménye jelentősen javult az előző verzióhoz képest: most már 11 kW-os, ami lehetővé teszi, hogy a teljesen lemerült akku mindössze 2 és negyed óra alatt újra teljesen feltöltődjön. Emellett a menetmódválasztó rendszerünk is bővült: két sportos és két hibrid beállítás, valamint egy EV üzemmód is rendelkezésre áll. Az utóbbi csak akkor aktiválható, ha az akkumulátor elegendő energiát tartalmaz. Ugyanez vonatkozik az elképesztő egyliteres átlagos benzinfogyasztásra is: ezt a számot a villanymotor domináló használata mellett érhetjük el. Ha az akku lemerül, a benzinmotor körülbelül 7 literes fogyasztása lép életbe. Fontos megjegyezni, hogy a konnektoros hibridek optimális használatát a napi töltés jelenti - ideális esetben egy 400 V-os „ipari áramú” csatlakozón. Ilyen körülmények között, napi 50-60 kilométeres távokat megtéve akár teljesen el is fogyhat a benzin a tankból...