A Red Bull és a Mercedes 2025-ben korai előnyhöz juthat, ami jelentős hatással lehet a versenyszezon alakulására.
2021 óta az F1-es csapatok az Aerodinamikai Tesztelési Korlátozás (ATR) szabályai szerint tervezhetik autóikat.
Ennek célja, hogy csökkentsék a legsikeresebb csapatok szélcsatornában és számítógépes tervezésben eltöltött idejét. Egy csúszó skála szerint, amely a bajnoki helyezésekhez igazodik. Éppen ezért a Red Bull és Mercedes helyzeti előnybe kerülhet a Ferrarival és a McLarennel szemben.
Például a konstruktőri bajnok csapat 45%-kal kevesebb szélcsatorna-időt kap, mint az utolsó helyezett csapat.
A helyezéseket azonban félévente, június 30-án újraértékelik, és július 1-től friss szélcsatorna-idő áll rendelkezésre az aktuális konstruktőri rangsor alapján.
Miután a Red Bull és a Mercedes is két pozíciót veszített a 2024-es szezonban, komoly lehetőség nyílik számukra, hogy jelentős előnyre tegyenek szert a bajnoki címvédő McLaren és a második helyezett Ferrari ellen.
A Cadillac, amely 2026-ban csatlakozik az F1 világához, jelenleg nem kötelezett az ATR-szabályok betartására, ami lehetővé teszi számára, hogy szabadon végezzen szélcsatorna- és CFD-kutatásokat, így maximálisan kihasználhatja a technológiai fejlődés adta lehetőségeket.