A Lidl felfedte a titkokat a palackvisszaváltás rendszeréről!


Látványos ütemben növekszik a palackvisszaváltás népszerűsége a Lidl üzletekben. A vállalat legfrissebb statisztikái szerint július közepéig már több mint 500 millió visszaváltható italcsomagolást hoztak vissza a vásárlók a boltokban található REpontokhoz. A rendszer tavaly decemberi bevezetése óta alig fél év leforgása alatt a palackvisszaváltások száma megduplázódott – novemberben még "csupán" 150 milliónál tartottunk.

A dinamikus növekedéssel a Lidl jelentősen hozzájárul az országos italcsomagolás-visszaváltási program sikeréhez: a MOHU adatai alapján eddig 2,5 milliárdnál is több PET-palack, alumíniumdoboz és üveg került vissza a körforgásba, ennek mintegy 20 százalékát - tehát nagyjából minden ötödiket - a Lidl REpontokon adták le a fogyasztók.

Palack visszaváltás: a Lidl REpontok igazi sikerélményt nyújtanak!

A népszerűség mögött számos tényező húzódik meg, különösen a kényelem és a gyorsaság. A cég milliárdos befektetéssel növelte automatáinak számát, hogy megkönnyítse a visszaváltást a vásárlók számára. Ennek eredményeként nem meglepő, hogy egy átlagos vásárló már 27 italcsomagolást visz vissza egyetlen alkalommal.

A begyűjtött palackok összetétele hűen visszatükrözi a magyar fogyasztói szokásokat:

A műanyag hulladékok közül a PET-palackok a legelterjedtebbek, és az összes műanyag újrahasznosításának körülbelül 52%-át teszik ki. Ezen palackok újrahasznosítása nemcsak a környezet védelmét szolgálja, hanem lehetőséget biztosít új termékek előállítására is, csökkentve ezzel a természetes erőforrások kiaknázását. A fenntarthatóság érdekében fontos, hogy tudatosan használjuk és szelektíven gyűjtsük őket!

A fém italoskannák összetétele 41%-ban alumíniumot tartalmaz.

7%-os üvegpalack

A Lidl legfrissebb elemzései azt jelzik, hogy a magyar vásárlók nyitottak a körforgásos gazdaságot támogató megoldásokra. A megfelelő infrastruktúra biztosítása mellett készek aktívan hozzájárulni a fenntarthatósági célok megvalósításához. A vállalat célkitűzése, hogy fokozza a visszaváltási hajlandóságot, így évről évre egyre nagyobb arányban váljanak újrahasznosítottá a forgalomba hozott italcsomagolások.

A vállalat közleményében hangsúlyozza, hogy a palackvisszaváltás nem csupán egy környezeti szempontból kiemelkedő lépés, hanem egyben azt is tükrözi, hogy a vásárlók hajlandók némi extra időt és figyelmet szentelni a fenntarthatóbb jövő érdekében. Ez a kezdeményezés tehát nemcsak a környezet védelmét szolgálja, hanem a közösségi tudatosság növelését is segíti.

Related posts