A 90-es évek ikonikus autója, amely sokak szívét megdobogtatta, most újra visszatért a köztudatba.


A W140-es Mercedes klasszikus dizájnját modern anyagokkal ötvözték, így született meg egy olyan autó, amely bármely autóstalálkozó középpontjába állítható. Az elegancia és a korszerű technológia harmóniája lenyűgöző látványt nyújt.

Ha a 90-es években létezett álomautó, akkor az kétségkívül a Mercedes-Benz új S-osztálya volt. A W140 kódjelű modell nemcsak lenyűgöző méreteivel hódított, hanem a "bálna" becenevével is, amely tökéletesen tükrözte impozáns megjelenését. Mint egy igazi óceáni óriás, ez az autó is hatalmas "szívvel" rendelkezett: választható volt hat- vagy nyolchengeres, sőt, akár V12-es motor is az orrában, 1991 áprilisa és 1998 szeptembere között.

A több mint öt méter hosszú luxusautó nem csak itthon lépett kultikus státuszba. Bulgáriában a Vilner tuningműhely döntött úgy nemrég, hogy a hatalom és a méltóság egykori szimbólumát kezelésbe veszik, és három évtizeddel később is ezekhez méltóan jelenhessen meg az utakon. Bevallottan próbáltak úgy hozzányúlni az autóhoz, hogy megőrizze klasszikus, időtlen értékeit, de közben azért legyen valamennyire mai is az eredmény.

Kattints a képre, és fedezd fel a galériát!

A beltérben végbement legfontosabb átalakulások lenyűgözőek: minden egyes négyzetcentiméter új borítással büszkélkedik, ahol a bőr és az Alcantara harmonikus együttese dominál, mindez pedig egy elegáns barnás-vörös árnyalatban pompázik. Az Alcantara különösen a tetőkárpitra és az oszlopokra került, míg a bőrrel bevont ülések, a kormány, a műszerfal és a napellenző biztosítják a prémium érzetet. Az összkép teljességét a fekete berakások adják, amelyek kovácsolt karbonból készültek – ez a modern anyag pedig különösen ritka a mai csúcsmodellek között is, így még inkább kiemeli a belső tér exkluzív jellegét.

A bolgár fiúk igazi mesterei voltak a részleteknek; még a legapróbb elemeket is gondosan kidolgozták. Például a műanyag ülésállító mechanika körüli részeket bőrbe burkolták, ezzel egyedivé varázsolva a megjelenést. Az ülések dombornyomott mintázata pedig nem géppel készült, hanem kézi munkával, így minden egyes darab különleges és egyedi lett.

Hogy mi minden történt kívül, arról nem ejtett sok szót a tuningműhely, de az egyedik felnik jól látszanak, ahogy az ültetés is az S 600 L-en. A fehér bálnában igazi luxusautóhoz méltóan nagy szív dobog: arról nincs infó, hogy a V12-est megpiszkálták-e, de a 6 literes erőforrásra akkor sem lehetne panasz, ha "csak" a gyári 394 lóerős teljesítményre képes. Ezzel is 6,3-6,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/óráig gyorsulni, végsebessége 250 km/óra.

Related posts