**4 titok a légiutas-kísérőktől, amit jó, ha tudsz!** 1. **Az első osztály varázsa:** Sokan azt hiszik, hogy a légiutas-kísérők csak a felszolgálásról szólnak, pedig az első osztály utasainak kezelése teljesen más világ. A légiutas-kísérők titkos tudomán
A légiutas-kísérők többet tudnak, mint gondolnád.
A légiutas-kísérők feladata, hogy gondoskodjanak a repülőgép utasainak biztonságáról és kényelméről. Emellett azonban számos olyan trükköt és titkot tudnak, amelyről másoknak nincsenek információik. Most eláruljuk a legfontosabbakat.
Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a repülőgépen felszolgált ételek gyakran nem éppen a gasztronómiai csúcsokat ostromolják. Azonban egy hosszú utazás során gyakran érezzük, hogy bőven elbírnánk még egy falatot. Jó hír, hogy bátran kérhetsz repetát! Érdemes tudni, hogy az ételeket előre készítik, és mivel gyorsan romlanak, a leszállás után sok esetben kidobják őket. Ezzel nemcsak a saját étvágyadat elégítheted ki, hanem csökkentheted a hulladék mennyiségét is.
Azt már hallottuk sokszor, hogy idegen országban ne igyunk csapvizet, de ez így van a repülőgépek esetében is. Ennek oka, hogy a víztartályokban gyakran képződnek maradványok, és az átlagosnál magasabb a baktériumok aránya a legtöbb ivóvízben található szabványos szintekhez képest. Bár kevés olyan esetet igazoltak, amikor valaki megbetegedett volna a repülőgépek vizétől, valószínűleg mégis jobb az óvatosságot választani.
Egy hosszú és kimerítő repülés alatt csábító lehet, hogy megszabaduljunk a cipőnktől, de valójában ez a lépés nem éppen a legjobb higiéniai választás. A repülőgépek belső terei gyakran nem a tisztaság mintaképei, hiszen a tényleges alapos takarítást általában csak havonta egyszer végzik el, míg a többi alkalommal inkább csak a látszatra figyelnek. A gépeken sok ember megfordul, és előfordulhatnak olyan kellemetlen incidensek is, amelyek után biztosan nem vágyunk arra, hogy cipő nélkül érintsük a padlót.
Ezeknek az eszközöknek a gondolata megnyugtató lehet, de valójában a repülés előtti utasításoknál azt nem mondják el, hogy a legtöbb járaton a fedélzeten lévő oxigénmennyiség legfeljebb 15 percig tart. Bár ez kevésnek tűnhet, a jó hír az, hogy általában elég idő arra, hogy a pilóta alacsonyabb magasságra vigye a gépet, ahol nincs szükség további oxigénre.